جلسه شورای رهبری وزارت عدلیه دایر گردید

جلسه شورای رهبری وزارت عدلیه تحت سرپرستی څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان دایر گردید.

در این جلسه که قبل از ظهر روز پنج شنبه مورخ 17/1/1391 در وزارت عدلیه دایر گردیده بود څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه، معینان و روسای وزارت عدلیه اشتراک نموده بودند.

ابتدا وزیر عدلیه در بیانیه افتتاحیه این مجلس در مورد مرور بر کار های سال گذشته و پلان های آینده وزارت صحبت نموده فرمود:" با گذشتن سال گذشته و آمدن سال جدید ایجاب میکرد که یک جلسه عمومی با رهبران و گردانندگان وزارت عدلیه داشته باشیم تا حداقل یک مروری بر کارکرد های سال گذشته، کمبودی ها و کاستی های خود بکنیم و همچنان در آستانه سال جدید و پلان های جدید قرار داریم تا بتوانیم برای سال آینده هم کار های اصلاحی روی دست بگیریم و تصمیم قاطع داشته باشیم که آنرا پی گیری نماییم.

وی همچنان در مورد رفع کاستی ها فرمود: ما نباید زیادتر به چیز های که واقعاً دست آورد درستی نداشته اتکا کنیم و جنبه های مثبت آنرا ارزیابی نماییم، بلکه باید زیادتر به نکات ضعف و کاستی ها اتکا داشته باشیم تا بتوانیم همان نکات را به کمک خداوند در کار های آینده خود در نظر داشته و اصلاح نماییم.   

وبعداً با معرفی اجندای جلسه توسط رئیس پالیسی، پلان و ارتباط خارجه وزارت عدلیه، بحث روی موضوعات ذیل صورت گرفت:

- بحث روی برنامه های دارای اولویت وزارت عدلیه الی سال 2025 ( برای 13 سال آینده ) غرض پیشکش آن در کنفرانس توکیو.

- توضیحات در رابطه به دستآورد های سال گذشته ریاست های وزارت عدلیه در مطابقت با پلان کاری سال 1390 ریاست شان، چالشها و راه های بیرون رفت آن.

- بحث روی پروسه رهنمود کاری ریاست ها و تدویر ورکشاپ بررسی و بهبود عرضه خدمات عدلی برای روسای وزارت.

- بحث روی ترتیب پلان سه ساله کاری ریاست های محترم و توضیحات پیرامون پلان استراتیژیک پنج ساله وزارت.

و در اخیر نظریات اجمالی شاملین جلسه در رابطه به اتخاذ تدابیر برای انکشاف آینده وزارت، تغییر و تحول کمی و کیفی در ساحه کاری و طرح های در رابطه با هماهنگی و انسجام بهتر امور ارائه گردید.