امیرالبحر جیمز کرافورد قوماندان قوای بحری ایالات متحده امریکا با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه ملاقات نمود

امیرالبحر جیمز کرافورد قوماندان قوای بحری ایالات متحده امریکا و هیئت همراه شان روز یکشنبه مورخ 28/12/1390 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمودند.

هدف ملاقات ایشان را مشوره با وزیر عدلیه در رابطه به کمک هایشان با زندان های ولایت قندهار و ساخت یک ساختمان برای مرکز اصلاح و تربیت اطفال آن ولایت تشکیل میداد.

آقای جیمز کرافورد هدف از ملاقات شان را چنین بیان نمود: هدف ما اینست که از وزارت عدلیه و وزارت داخله افغانستان بخواهیم که با تفاهم با یکدیگر زمین که در قسمت شمالی زندان قندهار قرار دارد به پولیس و قسمت جنوبی زندان به وزارت عدلیه داده شود و در قسمت جنوب ساختمانی که برای تحقیقات جنایی ساخته شده بود و هیچ وقت مورد استفاده قرار نگرفت برای مرکز اصلاح و تربیت اطفال داده شود، وما تصمیم داریم که یک ساختمان را برای قوماندانی امنیه ولایت قندهار بسازیم و در آن تحقیقات جنایی نیز انجام شود ودرین رابطه به والی صاحب قندهار نیز در تماس شدیم که بسیار به گرمی استقبال نمود.

وزیر عدلیه در رابطه به مشکلات مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت قندهار فرمود: ما در مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت قندهار از نظر امکانات و جای مناسب، مشکلات بسیار زیاد داریم و جای آن مصئون نیست، من در وقت تسلیم دهی زندان ها به وزارت داخله گفته بودم که باید قسمتی از زندان نزد وزارت عدلیه باقی بماند و از آن برای مرکز اصلاح و تربیت اطفال استفاده شود.

وزیر عدلیه در قسمت از سخنانان شان فرمود: من رئیس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال را به ولایت قندهار میفرستم تا تمام نیاز ها را از نزدیک برآورد و سنجش نماید و با شما شریک سازد تا در آینده مشکلی باقی نماند.

در اخیر آقای جیمز کرافورد از ملاقات شان با وزیر عدلیه تشکری نموده ضمن وعده همکاری های بیشتر وعده نمود که زمینه سفر رئیس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال را به ولایت قندهار فراهم خواهد کرد.