نشست هماهنگی ریاست عمومی قضایای دولت وزارت عدلیه ج.ا.ا با نهادهای دولتی

مورخ 30/6/1395

نشست هماهنگی میان ریاست عمومی قضایای دولت و ادارات دولتی، به ریاست محترم میر محمد انور سادات رییس عمومی قضایای دولت وزارت عدلیه ج.ا.ا  برگزار گردید.

در این نشست گفتگو روی موضوع‌های ذیل صورت گرفت:

جلب همکاری ادارات در مورد جلوگیری از غصب ملکیت‌های دولتی، توضیح در رابطه به دعوی و دفاع از ملکیت‌های دولتی، تقاضای ریاست قضایای دولت از دیگر اداره‌ها در قسمت ارایه اسناد، دلایل و مدارک هنگام دفاع از منافع عامه، مکلفیت ادارات طبق حکم ماده 18 فرمان سال 83 در قسمت حمایت و دفاع از منافع عامه.

در این نشست، نماینده گان ادارات دولتی از مشکلات شان در پیوند به املاک و دعاوی مربوط به ادارۀ شان، یاد آوری نموده و خواهان رسیدگی به این مشکلات شدند.

همچنان در جریان این نشست، خلیل الرحمن عضو قضایای دولت به سوال های نمایندگان اداره‌های دولتی پاسخ داد.

در این جلسه تصامیم ذیل اتخاذ گردید:

  1. ادارات دولتی با ارائه اسناد و با حضور نماینده باصلاحیت شان در جریان بررسی و صدور حکم محکمه با ریاست عمومی قضایای دولت همکاری نمایند.
  2. ریاست عمومی قضایای دولت مکلف است حین رسیدگی به موضوعات، نماینده اداره مربوط را در جلسات محاکم دعوت نموده و از محاکم خواسته شد تا موضوعات مطروحه را مطابق حکم قانون به وقت و زمان آن بررسی نماید.
  3. تمامی اداره‌ها طبق احکام قانون مکلف به جمع‌آوری اسناد و دلایل در رابطه به ملکیت مربوط، قبل از ارسال اسناد به ریاست قضایای دولت و محاکم میباشند.