معين مسلکي وزارت عدليه از زندان هاي ولايات کنر و لغمان ديدن نمود

تاريخ نشر: 10 حوت 1389
قانونپوه داکتر محمد قاسم هاشمزي معين مسلکي وزارت عدليه و هيئت همرايشان ( ادميرال هيوارد قوماندان بخش عدلي و قضايي قواي ائتلاف، جنرال عارف معاون امنيتي رياست عمومي محابس و توقيفخانه ها ... ) روز شنبه مورخ 30/11/1389  از زندان هاي ولايات کنر و لغمان ديدن نمودند.
هيئت مذکور اولاً با والي ولايت ملاقات و در مورد وضع نگهداشت محبوسين با وي تبادله افکار نمودند و متعاقباً از تعمير محبس جديد که به مصرف 17 لک دالر امريکايي و به معيار عالي از طرف ايالات متحده امريکا ساخته شده بازديد نمودند. اين بخش که در سه کيلومتري شهر اسعدآباد تعمير شده به علت نبود پسته ترصدي و برق هنوز تحت استفاده قرار نگرفته است.
خوشبختانه به اساس هدايت وزير صاحب امور داخله کار اعمار چندين پسته ترصدي در فراز قلعه کوه به استقامت شرق و غرب محبس در حال تکميل است.
ادميرال هيوارد با مفاهمه با  PRT تعهد دادند تا مصارف جنراتور را براي دو ماه تمويل و همچنين چپرکت به تعداد محبوسين و فرش اطاقها را تهيه کنند اميد است در ظرف يکماه ديگر انتقال محبوسين از محبس کهنه به محبس جديد صورت گيرد.
متعاقباً هيئت از محبس لغمان ديدن کردند، اين محبس به کمک PRT,ICRC  و ديگر موسسات امداد کننده به وضع قناعت بخش فعاليت ميکند.
متعاقب حمله بالاي اين محبس از طرف مخالفين که در سال گذشته صورت گرفت استحکامات قائم و برج هاي ترصدي در اطراف محبس اعمار گرديده و قوماندان محبس از امور محبوسين چه از نگاه اعاشه، تعليم و تربيه و چه از نگاه رسيده گي به دوسيه هاي آنها وارسي اطمينان بخش مي نمايد که مايه ستايش هيئت قرار گرفت.