نشست هماهنگی میان ریاست عمومی قضایای دولت وزارت عدلیه ج.ا.ا و دیگر ادارات دولتی، به تاریخ 3/6/1395 تحت ریاست میر محمد انور سادات، رئیس عمومی قضایای دولت و با اشتراک نماینده گان وزارت ها و دیگر نهاد های دولتی، در هوتل صافی لاندمارک شهر کابل برگزار گردید.

در این نشست، نماینده گان ادارات دولتی از مشکلات شان در پیوند به املاک و دعاوی مربوط به ادارۀ شان، یاد آوری نموده و خواهان رسیدگی به این مشکلات شدند؛ پس از آن، در مورد شیوۀ رسیدگی به حقوق عامه در محاکم ثلاثه و مرحله تجدید نظر خواهی توسط نمایندۀ قضایای دولت، بحث و گفت‌وگو شد.

اشتراک کننده گان در این نشست، روی استرداد املاک دولتی پس از سیر محاکماتی، قراردادهای وقفی و دولتی که در برابر بهای کم صورت می‌گیرد و اجرای قبالۀ ملکیت هایی‌که از یک اداره دولتی به ادارۀ دولتی دیگر تعلق می‌گیرد، نیز بحث و گفت‌وگو نموده و در زمینه تصامیم ذیل اتخاذ گردید:

  1. در بارۀ اجرای قبالۀ ملکیت میان دو ادارۀ دولتی، نظر و هدایت ستره محکمه گرفته شود.
  2. از غصب زمین‌های دولتی، جلوگیری صورت گیرد.
  3. برنامۀ آگاهی دهی در بخش دعاوی حقوق عامه برای مسؤولان حقوق، املاک وزارت خانه ها و اعضای مسلکی قضایای دولت، برای یک هفته برگزار گردد.
  4. از نماینده گان ادارات دولتی خواسته شد تا گزارش استرداد املاک دولتی پس از سیر محاکماتی شان را در نشست بعدی ارایه نمایند.
  5.  نماینده گان ادارات دولتی، مشکلات موجود در پیوند به املاک و دعاوی حقوقی شانرا یادداشت نمایند تا در نشست بعدی، بحث و نتیجه گیری به عمل آید.

در پایان از نماینده گان ادارات دولتی خواسته شد که هرگاه از نحوۀ اجراآت ریاست عمومی قضایای دولت شاکی باشند، بهتر است نمایندۀ شان به دفتر ریاست عمومی قضایای دولت مراجعه نموده تا مشکل موجود با توجه به دوسیه، به زودترین وقت، رفع گردد.