وزارت های عدلیه و معارف ج.ا.ا، تفاهمنامۀ ای را در راستای محو بیسوادی درکشور به امضا رساندند.

این تفاهمنامۀ روز دوشنبه (۲۵ اسد) با اشتراک جلالت مآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا و جلالت مآب اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف ج.ا.ا به امضا رسید.
جلالت مآب داکترعبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا گفت که بر اساس این تفاهم نامه زمینۀ آموزش قوانین در مکاتب فراهم خواهد شد تا اطفال از کودکی با قوانین کشور آشنا شوند و این گونه جامعه به طرف قانون مند شدن رهنمایی شود.
جلالت مآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا با ذکر این که ندانستن قانون معذرت نیست، افزود، براساس این تفاهم نامه تلاش می شود که سطح بی سوادی در کشور محو گردد و اگر شهروندان سواد داشته باشند می توانند قوانین کشور را مطالعه و درک کنند.
جلالت مآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا در بخش آموزش کودکانی که در مراکز اصلاح وتربیه اطفال نگهداری می شوند نیز با وزارت معارف همکاری می کند تا این هم بی سواد نمانند.
جلالت مآب اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف ج.ا.ا نیز هدف از امضای تفاهمنامه با وزارت عدلیه را تلاشی در جهت محو بیسوادی درکشور خواند وزیر معارف ج.ا.ا افزود. از آنجای که در سه دهه جنگ گذشته، سطح بیسوادی در کشور گسترده تر شده است، حکومت افغانستان تلاش دارد تا سطح سواد را بالا ببرد به گفته وی، بر اساس این تفاهمنامه، کمپاین ها، ورکشاپ ها و کورس های مشترک سواد آموزی در نقاط مختلف کشور ایجاد می گردد و هم برای تمویل این برنامه ها کمک مالی جستجو می شود.