جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا با جین لیبی، رییس واحد حمایت از اطفال یونسف، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 19/5/1395

وزیر عدلیه ج.ا.ا، در بارۀ قانون جامع اطفال و چگونه‌گی کار روی آن، معلومات داده و می‌گوید: وعده کرده بودم که طرح این قانون را تا پایان ماه مارچ (حمل) امسال، آماده می‌کنم؛ اما به سبب الحاق افغانستان به سازمان تجارت جهانی، لازم شد تا 27 سند تقنینی را تا پایان ماه سرطان امسال، طرح کنیم، با این وضع، مصروفیت‌های ما زیاد شد و به قانون اطفال، رسیده‌گی نتوانستیم.

وزیر عدلیه اضافه می‌کند: پس از نشست‌هایی در بارۀ طرح جامع اطفال، برخی نظرهایی را دریافت کردیم و در این طرح، در نظر گرفته شده است.

هم‌چنان، وزیر عدلیه ج.ا.ا از نهاد یونسف (UNICEF) خواست‌های زیر را مطرح نمود:

- در صورت امکان، در ساخت و ساز تعمیرهای معیاری مراکز اصلاح و تربیت اطفال، همکاری همه جانبه نمایید.  

- به منظور استخدام مساعدین حقوقی، امیدواریم کمک مالی نمایید.

در همین حال، آقای لیبی می‌گوید: در بارۀ محبس زنانه، با بخش ساختمانی خود تماس می‌گیریم تا ضرورت‌های محبس را از نزدیک برآورد نمایند و پس از آن، تصمیم می‌گیریم.

وی هم‌چنان می‌گوید که اکنون برای استخدام سه تن از مساعدین بودجه داریم و اما پس از مشوره با هم‌کاران ما، احتمال استخدام برخی دیگر، فراهم خواهد شد.

در پایان، وزیر عدلیه کشور از کمک‌های نهاد یونسف سپاس‌گزاری نموده و خواهان هم‌کاری‌های بیشتر شان، در این عرصه شد.

طرح قانون جامع اطفال از یک و نیم سال به این سو، به همکاری نهاد یونسف، در انستیتوت قانون گزاری و تحقیقات علمی-حقوقی، زیر کار است. به گفته وزیر عدلیه، تلاش صورت می‌گیرد تا این طرح پیش از برگزاری کنفرانس بروکسل، به کابینۀ ج.ا.ا، تسلیم داده شود.