سفیر فرانسه از څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه خواهان همکاری گردید

روز چهار شنبه مورخ 7/10/1390 سفیر فرانسه با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.
وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان نخست فرا رسیدن سال نو میلادی را به سفیر فرانسه تبریک گفته سپس از روابط دیرینه تاریخی فرانسه با افغانستان در عرصه های فرهنگی و ثقافتی یاد آوری و تمجید نموده افزود که حکومت فرانسه در تعلیم و تربیه حقوقدانان افغانستان سهم فعال داشته است و بسیاری از حقوقدان های ما را جهت فراگیری پروگرام های مختلف آموزش حقوق به کشور فرانسه اعزام نموده است.
متعاقباً طرفین پیرامون معاهده ستراتیژیک فی مابین فرانسه وافغانستان تبادل نظر نموده وسفیر فرانسه درین زمینه خواهان همکاری بیشتر وزیر عدلیه شد که باالمقابل وزیر عدلیه تعهد نمود که درین قسمت با در نظر داشت مطابقت پیمان مذکور با قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور همکاری لازم خواهد نمود.
همچنان پیرامون تاریخچه پیمان ها در طول تاریخ بین فرانسه و افغانستان یاد آوری به عمل آمده که بالمقابل وزیر عدلیه گفت اگر همکاری های فرانسه با افغانستان در درازنای تاریخ اندک هم بوده است ولی صادقانه و بی غرض بوده است که مایه خرسندی مردم افغانستان از حکومت فرانسه گردیده است و ما خواهان تحکیم این روابط دیرینه و حسنه با حکومت فرانسه هستیم.