جلالت‌مآب وزیر عدلیۀ ج.ا.ا با سفیر ملکی ناتو و هیات همراه شان، دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، روی چگونه گی حمایت از اطفال و پیش نویس قانون منع بچه بازی، بحث و گفت و گو صورت گرفت.

آقای سفیر و هیات همراه شان، نگرانی‌های جدی را در چگونه گی مبارزه با بچه بازی، ابراز نموده و از گفت و گوهای احتمالی روی قوانین حمایت از اطفال و منع بچه بازی، در نشست بروکسل، خبر داد.

آقای سفیر و اما می‌گوید: در پیش نویس قوانین حمایت از اطفال، بنابر حساسیت موضوع می‌خواهیم که پدیده بچه بازی، تعریف شود و در پیش نویس کود جزای افغانستان، جزای این پدیده، مشخص شود.

در همین حال، وزیر عدلیۀ ج.ا.ا می‌گوید: خوشحالم از این‌که با یک مسلمان در این مورد گپ می‌زنم، شما می‌دانید که بر بنیاد فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، این پدیده جرم گفته شده و از این‌جاست که این مهم، در پیش نویس قوانین برای اطفال، تعیین، تعریف، و جرم خوانده شده است؛ هم‌چنان، در کود جزای افغانستان، جزای این جرم، مشخص شده است.

در این نشست، وزیر عدلیه ج.ا.ا، وعده سپرد که پیش از برگزاری کنفرانس بروکسل، طرح حمایت از اطفال و کود جزای افغانستان را که به گونه مستقیم با پدیده بچه بازی ربط دارد، به پایان می‌رسانند.

وی اما اضافه کرد: روی پیش نویس جامع حمایت اطفال کار می‌کنند و در این پیش نویس، به وضاحت این پدیده جرم خوانده شده است.

در ادامه، عبدالمجید غنی زاده، سرپرست انستیتوت امور قانون‌گزاری و تحقیقات علمی-حقوقی، می‌گوید: در طرح جامع حمایت از اطفال، مواردی مانند رقصاندن، لمس، تجاوز و ... جرم گفته شده و جزای مشخصی در این موارد، تعیین شده است.

در پایان، وزیر عدلیه به نقل از آیۀ قرآن، می‌گوید که اصلاح می‌خواهد و پیش نویس مورد پذیرش جامعه جهانی را آماده می‌کند.

سفیر ملکی ناتو، هیات همراه شان و اما، از توضیح و وعده های قاطعانه وزیر عدلیه، ابراز خرسندی نمودند.

این دیدار در 8 سرطان 1395 صورت گرفت.