سید محمد هاشمی معین مالی و اداری وزارت عدلیه ج.ا.ا با دراگن پاپوویک رییس پروژۀ دسترسی افغان‌ها به عدالت و هیات همراه شان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، هر دو سوی، روی موضوع‌هایی که در پلان تطبیقی پروژۀ دسترسی افغان‌ها به عدالت در نظر گرفته می‌شود، بحث و گفت و گو نمودند.

آقای هاشمی می‌گوید که تفاهم‌نامه لگف به پایان رسیده و نیازمند است تا کار مشترکی میان وزارت عدلیه، آیوا و یو.ان.دی.پی، در این مورد صورت گیرد؛ زیرا بنیاد همکاری‌های سه جانبۀ ما را همین تفاهم‌نامه تشکیل می‌دهد. وی اما از رییس پروژۀ دسترسی افغان‌ها به عدالت می‌خواهد که با نمایندۀ آیوا صحبت نماید تا روی تفاهم‌نامه پسین کار صورت گیرد.

آقای هاشمی، خواهان تعدیل پلان تطبیقی پروژه دسترسی افغان‌ها به عدالت شده وهم‌چنان، خواهان همکاری‌های بیشتر شان با ستاژ تقنینی این وزارت گردید.

آقای هاشمی، پلان تفصیلی همکاری با تقنین را برای این وزارت مهم می‌داند و از آن‌ها می‌خواهد تا روی یک پلان تفصیلی همکاری با ریاست تقنین این وزارت، کار نمایند. وی اما هم‌چنان خواهان همکاری آن‌ها به منظور بلند بردن ظرفیت‌های مسلکی واحد حمایت حقوق بشر این وزارت گردید.

در ادامه، دو سوی این نشست، پیرامون پلان و چگونه گی انتقال واحد حمایت حقوق بشر در تشکیل دولت بحث نمودند.

معین مالی و اداری وزارت عدلیه می‌گوید که این یکی از مهم‌های وزارت عدلیه است که ریاست حمایت  از حقوق بشر را در تشکیلات دولت داشته باشیم و این نیازمند یک کار مشترک است. وی اما خواهان ترتیب یک پلان مشترک، به منظور تطبیق سفارش‌ها گردید.

در پایان، معین مالی و اداری وزارت عدلیه از همکاری‌های برنامۀ انکشافی سازمان ملل متحد (یو.ان.دی.پی) با این وزارت ابراز سپاس و قدردانی نموده و خواهان ادامۀ همکاری‌های شان با این وزارت گردید.