«نگهداری و تربیۀ اطفال، امانت و مسؤولیت همۀ ماست؛ حبس مرحلۀ اصلاح است و نه زجر»

«نگهداری و تربیۀ اطفال، امانت و مسؤولیت همۀ ماست؛ حبس مرحلۀ اصلاح است و نه زجر»

این مطلب را جلالت‌مآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا، در نشست شورای عالی مراکز اصلاح و تربیت اطفال ابراز کرد.

این نشست، با اشتراک معینان و نماینده گان وزارت امور داخله، وزارت معارف، وزارت اطلاعات و فرهنگ، وزارت کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین، لوی سارنوالی، وزارت امور زنان و وزارت صحت عامۀ کشور، دیروز، 1 سرطان  1395 در وزارت عدلیه، برگزار شد.

در این نشست، محمد صدیق صدیقی، رییس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال، گزارش تازۀ از این مراکز را با اشتراک کننده گان در میان گذاشت.

آقای صدیقی می‌گوید: چالش‌های امنیتی، تعلیمی، حرفه یی، فرهنگی، ضمانت در سارنوالی‌ها، صحی و روانی از چالش‌هایی‌ست که اطفال این مراکز، با آن رو به رو می‌باشند.

برخی از مظنونان، محکومان و متهمانی که در این مرکز به سر می‌برند، ناشی از تأثیرگزاری سریال‌های بد راه کننده و جنگ آمیز است. آقای صدیقی اما می‌گوید که در گذشته، مواردی را هم شاهد بوده است که چندین طفل به اعضای خانواده های شان و مردم با تفنگچه پلاستیکی، شلیگ کرده اند؛ هم‌چنان، برخی از دختران اطفال در مراکز اصلاح از بابت تأثیرگزاری سریال های بد راه کننده، مظنون، محکوم و متهم شده اند.

آقای صدیقی، این را ناشی از سطح پایین نشراتی رسانه ها در امور فرهنگی گفته و خواست تا در این زمینۀ نیز کار صورت گیرد.

معین وزارت اطلاعت و فرهنگ، این‌کار را یکی از چالش‌های جدی گفته و وعده سپرد که در راستای اصلاح آن اقدام خواهند کرد.

سید محمد هاشمی معین مالی و اداری وزارت عدلیه، چالش‌های مراکز اصلاح و تربیت اطفال را با نماینده گان وزارت‌های مربوطه، به بحث و بررسی گرفته و  در بارۀ راه حل‌های آن، نظرگیری و نظردهی کرد.

 نشست شورای عالی مراکز اصلاح و تربیت اطفال بر بنیاد قانون مراکز اصلاح و تربیت اطفال و موافقت نامۀ نه جانبه  میان وزارت عدلیه و وزارت‌های مربوطه، هر سه ماه، یک بار، برگزار می‌شود.