سید محمد "هاشمی" معین اداری و سرپرست وزارت عدلیه ج.ا.ا، روز چهارشنبه 5/3/1395 با خانم جنیت راین، رییس پروژه انتقالی آموزش های عدلی و قضایی سازمان بین المللی انکشاف حقوق، ملاقات نمود.

درین ملاقات، طرفین پیرامون مسایل امنیتی وزارت عدلیه و همچنان آموزش ها و ارتقای ظرفیت منابع بشری وزارت عدلیه، بحث نمودند.

خانم راین از خطرات که متوجه ارگان های عدلی و قضایی است یاد آوری نموده، فرمود که ما علاقه مندیم تا با بخش امنیتی وزارت عدلیه همکاری نماییم و نظریات و تجاربی که در زمینه داریم با ایشان شریک سازیم تا خلا ها و نواقص موجود برطرف گردد.

خانم راین همچنان از کمبود پرسونل آمریت آموزش ها یاد آوری نموده فرمود که نظر به ساحه کاری وزارت عدلیه، تعداد پرسونل آمریت آموزش های این وزارت کم بوده و پاسخگوی تمام نیازمندی های آن نمی باشد. وی پیشنهاد نمود که جهت رفع این مشکل و تا زمانی که ظرفیت آمریت آموزش ها به حد کافی برسد، باید از منابع بیرونی استفاده شود. وی درین زمینه ابراز همکاری نمود تا مطابق پلان ریاست منابع بشری با وزارت عدلیه همکاری نماید.

معین اداری و سرپرست وزارت عدلیه از همکاری های سازمان بین المللی انکشاف حقوق قدردانی نموده فرمود که قدم های ابتدایی حرکت استراتیژیک به همکاری پروژه انتقالی آموزش های عدلی و قضایی برداشته شده، ایجاد مرکز آموزش ها در مرکز و تربیه ترینر های بسیار خوب در بخش مساعدت های حقوقی در هفت زون، از جمله کار های است که انجام شده و این ما را خیلی کمک نموده تا از این ناحیه بی نیاز شویم.

آقای هاشمی همچنان فرمود که از جریان آموزش ها و نحوه تدریس در ولایات باید نظارت گردد تا خلاها و مشکلاتی اگر وجود داشته باشد، برطرف گردد. وی همچنان فرمود که از ریاست های حقوق، قضایای دولت، مساعدت های حقوقی و مرکز اصلاح و تربیت اطفال، افراد جوان و با استعداد شناسایی و به عنوان ترینر تربیه شوند تا ازین ناحیه نیز بی نیاز شویم.

در اخیر خانم راین فرمود که ما در نظر داریم تا یک طرزالعمل آموزش ها را تهیه نماییم و در آن یک چارچوب تعیین شود که همکاران بین المللی در برگزاری برنامه های آموزشی کدام اصول را باید مراعات نمایند. وی همچنان در مورد چگونگی و نحوه ای ساختن یک استراتیژی و ایجاد یک میکانیزم نیاز سنجی آموزشی و تطبیق آن در وزارت عدلیه ابراز همکاری نمود.