ملاقات رییس عمومی موسسه بنیاد بین المللی حقوقی با جلالتمآب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

بروز دو شنبه 16/1/1395 محترمه خانم جینیفر سمید رییس عمومی موسسه بنیاد بین المللی حقوقی با جلالتمآب داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه ج.ا.ا در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود.

نخست وزیر عدلیه خانم سمید را خوش آمدید گفته و در مقابل خانم سمید روی دیدگاه ها و فعالیت های موسسه مذکور چنین وضاحت داد:

ما مصمم هستیم تا در قسمت ظرفیت سازی با مساعدین حقوقی وزارت محترم عدلیه همکار باشیم، همچنان بمنظور بهبود وضعیت مساعدت های حقوقی و تبادله تجارب قبلاً یک کنفرانس مساعدت های حقوقی را در افریقای جنوبی تدویر نموده بودیم و اراده داریم تا دور دوم این کنفرانس را در کشور ارجنتاین تدویر نماییم، لذا از شما احترامانه دعوت مینماییم تا درین کنفرانس اشتراک نمایید.

در ادامه محترم شبیر احمد هاشم (کامه وال) رییس عمومی بخش افغانستان موسسه بنیاد بین المللی حقوقی پیرامون فعالیت های این موسسه در افغانستان معلومات داده افزود که در برخی ولایات کلنیک های حقوقی برای محصلین پوهنځی های حقوق و شرعیات تدویر نموده ایم و در نظر داریم تا قضایای غیابی را نیز اخذ نماییم و اخیراْ مساعدین حقوقی ما در ادای مسئولیت در ریاست عمومی امنیت ملی مصروف کار اند.

بالمقابل جلالتمآب وزیر عدلیه ج.ا.ا اظهار داشت: مساعدت های حقوقی از مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان است، تا در قضایای جزایی برای افراد بی بضاعت و همچنان در قضایای مدنی و فامیلی برای اطفال و زنان توسط اداره مسول وزارت عدلیه مساعد حقوقی تعیین نماید.

وزارت عدلیه در نظر دارد در ارایه خدمات مساعدت های حقوقی توازن جغرافیای را تنظیم نموده و با موسسات ذیربط شریک سازد تا همه ولایات و همه اقشار جامعه بطور متوازن ازین خدمات مستفید شوند.

در ضمن من در نظر دارم تا برای فارغین پوهنځی های حقوق و شرعیات یک برنامه آموزشی مساعدت های حقوقی را تدویر نماییم تا در آینده شاهد تقدیم مساعدین حقوقی متخصص، خبیر و آگاه در جامعه باشیم و در صورت موافقه همکاران ام ممکن این برنامه بصورت مشترک با موسسه بنیاد بین المللی حقوقی براه انداخته شود.