ملاقات سفیر کشور انگلستان با جلالتمآب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

بروز دوشنبه،10/12/1394 محترم دومینیک جرمی سفیر کشور انگلستان با جلالتمآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود.

نخست وزیر عدلیه آقای جرمی  را خوش آمدید گفته و اضافه نمود که از بدو شکل گیری حکومت وحدت ملی تلاش ما این بوده که حکومتی داشته باشیم تا مورد اعتماد مردم ما و جامعه جهانی باشد و آوردن اصلاحات در حکومت و ایجاد شفافیت نیازمند تلاش جدی و عمیق است.

به اساس نیاز های جامعه و تعهدات دولت افغانستان در کنفرانس لندن ما از آغاز حکومت وحدت ملی تا حال به تعداد (85) سند تقنینی را طی مراحل نموده ایم که در تاریخ تقنینی افغانستان بی سابقه است.

و همچنان وزارت عدلیه حکومت وحدت ملی وظیفه خود می داند تا مساعدت های حقوقی را سرتاسری سازد، در ضمن ارادۀ من اینست که بمنظور دفاع از املاک دولتی و جلوگیری از غصب املاک عامه در اداره قضایای دولت وزارت عدلیه، اصلاحات وارد نمایم. ما بجز از (10) ولایت در سایر ولایات مراکز اصلاح و تربیت اطفال معیاری نداریم و من این موضوع را با تمام دونر ها مطرح نموده ام که داشتن مراکز اصلاح و تربیت اطفال معیاری نه تنها برای وزارت عدلیه که برای افغانستان و جامعه جهانی امر حیاتی است.

در قسمت دیگری از مجلس جلالتمآب وزیر عدلیه ج.ا.ا افزود: پلان من در راستای مبارزه با فساد اداری اینست که نخست کوشش نموده ام تا افراد متعهد و متخصص به کار گماشته شود، ثانیاً حمایه مامورین از لحاظ بلند بردن معاشات شان است، چون مامور خدمات ملکی باید نسبت به آینده اطمینان داشته باشد و از طرفی معاش که دریافت مینماید باید حوایج زندگی روز مره اش را برطرف سازد. راه دیگر مبارزه با فساد تفتیش از انجام امور محوله ادارات مربوط وزارت عدلیه است که این امر وقتاً فوقتاً توسط اداره تفتیش داخلی وزارت عدلیه انجام می شود. و راهکار اخیر سمع شکایات مردم توسط مقام وزارت است که برای رسیدن به این منظور من شماره های تیلفون وزیر و معینان را هنگام ارایۀ برنامه صد روز نخست خود از طریق تلویزیون در اختیار مردم قرار داده ام تا بطور مستقیم شکایات مردم شنیده شود.

در اخیر روی عوامل مهاجرت که اکثراً ناشی از بیکاری و بی توجهی به معاش تقاعد مامورین و کارکنان خدمات ملکی است تبادل نظر گردید.