ملاقات رییس عمومی یونیسف با جلالتمآب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

بروز سه شنبه مورخ؛ 4/12/1394 محترم  آکیل آیر رییس عمومی یونیسف در افغانستان با جلالتماب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا در دفتر کارش ملاقات نمود. نخست وزیر صاحب عدلیه آقای آکیل  را خوش آمدید گفت سپس پیرامون قانون جامع اطفال تبادل نظر صورت گرفت که آقای آکیل از پیشرفت های طرح قانون جامع اطفال در وزارت عدلیه ابراز خرسندی نمود. در مقابل وزیر عدلیه ج.ا.ا افزود که قانون جامع اطفال از قوانینی است که جز تعهدات دولت افغانستان در کنفرانس لندن بوده و من شخصاً این طرح را مرور نموده ام ، در ضمن قوانین اطفال تونس, المغرب, مصر, سوریه ، سودان و رهنمودی قانون نمونه اطفال  را جهت غنامندی هرچه بیشتر قانون جامع اطفال مطالعه نموده ام . بناءً نظر من اینست که تمام مسایل مربوط به اطفال در همین قانون گنجانیده شود.

در قسمت دیگری از مجلس هردو طرف پیرامون مساعدتهای حقوقی صحبت نموده که وزیر عدلیه ج.ا.ا افزود: من طرفدار ایجاد هماهنگی در رابطه با تقدیم مساعدتهای حقوقی از جانب وزارت عدلیه میباشم ماده (31) قانون اساسی ارایه مساعدتهای حقوقی را از وظایف دولت افغانستان خوانده که باید توسط اداره مربوطه وزارت عدلیه انجام شود تا از مضاعف بودن این خدمات در بعضی از نقاط کشور، محروم ماندن عده از ولایات و ولسوالی ها باید جلوگیری شود.

همچنان در قسمت مراکز اصلاح و تربیت اطفال نظر من اینست که ما باید مراکز اصلاح معیاری داشته باشیم تا در آن اطفال را بشکل درست آن تربیه مجدد نماییم. در مراکز اصلاح باید روانشناسان متخصص و مجرب استخدام شوند.

از طرف دیگر وزیر عدلیه ج.ا.ا از پیشرفت ها در طرح قانون مصالحه صحبت نمود که بالمقابل آقای آکیل افزود: موضوعاتی که درین طرح به اطفال تعلق میگیرد ما از آن استقبال نموده و آماده همکاری در زمینه میباشیم.