ملاقات سفیر قزاقستان با جلالتمآب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

روز شنبه 24/11/1394 آقای اومیرتی بیتیموف سفیر قزاقستان با محترم داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.

نخست جلالتمآب وزیر عدلیه ج.ا.ا آقای بیتیموف را خوش آمدید گفت. سپس سفیر کشور قزاقستان از روابط دیرینه و حسنه کشورش با افغانستان یاد آوری نموده و افزود که رییس جمهور قزاقستان پیشنهاد کرده تا در چارچوب سازمان کنفرانس کشور های اسلامی که افغانستان و قزاقستان عضویت آنرا دارند، سازمان مصئونیت غذایی که برای هر دو کشور خیلی اهمیت دارد، ایجاد گردد.

متعاقباً وزیر عدلیه از روابط تاریخی و دیرینه کشور قزاقستان از سال 1992 و با آمدن اداره موقت در سال 2001 الی اکنون یاد آوری نموده فرمود که نظریات نیک و تلاشهای جلالتمآب نورسلطان نظربایوف در راه تامین صلح و ثبات در کشور ما و همکاری های مخلصانه شان در همه عرصه ها را به نظر قدر می نگریم و سفر جلالتمآب دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی و جلالتمآب رییس جمهور اسلامی افغانستان به آستانه برای تحکیم حسن روابط بین هر دو کشور در پاسخ به نیات نیک جلالتمآب رییس جمهور قزاقستان با نتایج ثمر باری در عرصه سیاست منطقه با ارزش خواهد بود.

در اخیر وزیر عدلیه به سفیر جمهوری قزاقستان وعده سپرد با رسیدن سند مربوط به سازمان مصئونیت غذایی از طرف وزارت عدلیه مورد مطالعه قرار گرفته و به اسرع وقت به طی مراحل سپرده خواهد شد.