تدویر جلسه هماهنگی بین ریاست قضایای دولت و ادارات دولتی

جلسه هماهنگی بین ریاست قضایای دولت وزارت عدلیه و ادارات دولتی روز پنج شنبه 14/11/1394 تحت ریاست الحاج میر محمد انور سادات رئیس عمومی قضایای دولت و به اشتراک نمایندگان وزارت خانه ها و ادارات دولتی در هوتل پارک استار شهر کابل برگزار گردید.  

نخست رئیس عمومی قضایای دولت به اشتراک کنندگان ورکشاپ خوش آمدیدگفته و غرض بیرون رفت از چالش های موجود، مخصوصاً اتلاف حقوق عامه که سد راه فعالیت های اداره قضایای دولت در مراجع عدلی و قضایی میگردد، صحبت نموده، فرمودند که هدف اساسی این ورکشاپ جستجوی راه های بیرون رفت از این مشکلات می باشد. در شرایط فعلی غصب املاک دولتی موضوع حاد میباشد و رئیس جمهور افغانستان بالای آن تاکید دارد و ادارات را مکلف ساخته تامطابق احکام قانون در قسمت املاک شان با اداره قضایای دولت همکاری نمایند.

در این جلسه نمایندگان ادارات دولتی از مشکلات شان در رابطه به املاک و دعاوی مربوط به اداره شان یاد آوری نموده و خواهان رسیدگی به این مشکلات گردیدند.  

 در جلسه از نمایندگان ادارات دولتی خواسته شد که بر علاوه یادداشت کتبی اگر امکان داشته باشد اصل دوسیه را نیز با خود داشته باشند. همچنان از آنها خواسته شد که هرگاه ادارات در رابطه به موضوعاتیکه در اداراه قضایای دولت تحت بررسی قرار دارد، از نحوه اجراآت و یا تعطیل موضوع شاکی باشند، بهتر است نماینده شان به دفتر ریاست عمومی قضایای دولت مراجعه و موضوع را مطرح نمایند تا مشکل موجوده به ملاحظه دوسیه درکمترین وقت ممکن رفع گردد.

در اخیر در رابطه به مشکلات مطرح شده مشوره ها و رهنمائی های لازم ارائه گردید.