ملاقات معاون رئیس بخش همکاری انکشافی سفارت جمهوری فدرال آلمان با جلالتمآب وزیر عدلیه

روز سه شنبه 6/11/1394 آقای کرستیان تییل معاون رئیس بخش همکاری انکشافی سفارت جمهوری فدرال آلمان و برند میسر اشمت رئیس پروژه حاکمیت قانون موسسه جی آی زید با جلالتمآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمودند.

نخست آقای تییل از کارکرد ها و فعالیت های کشور آلمان در افغانستان معلومات داده افزود که دو حادثه اخیر که علیه کارمندان موسسه جی آی زید به وقوع پیوست فعالیت های ما را به خصوص پروژه حاکمیت قانون را تحت شعاع قرار داده است. ولی تعهد جمهوری فدرال آلمان در قبال افغانستان پایدار است.

در مقابل وزیر عدلیه از همکاری های دولت آلمان تحت پوشش برنامه حاکمیت قانون با افغانستان و بالاخص از اعطای ده بورسیه تحصیلی به کارمندان وزارت عدلیه توسط موسسه جی آی زید تشکری نمود.

در ادامه رئیس بخش حاکمیت قانون موسسه جی آی زید گفت که قرار است ما پلان عمل خود را طی محفلی با شرکای کاری خود شریک سازیم که یکی از همکاران عمده ما وزارت عدلیه می باشد و از شما دعوت می نمائیم تا در محفل ما اشتراک نمائید که از جانب وزیر عدلیه پذیرفته شد.

در اخیر وزیر عدلیه از پیشرفت ها در تدوین کد جزا معلومات داده افزود که بعضی جرایم مانند جرایم سایبری نیز در قانون جزا گنجانیده خواهد شد و کوشش می نمائیم که تا اخیر سال 2016 پروژه کد جزا به اتمام برسد و از جانبی وزارت عدلیه ترجیح میدهد که مساعدت های حقوقی توسعه یابد و اداره تصمیم گیرنده باید وزارت عدلیه باشد و به منظور انکشاف و  توسعه متوازن آن در سراسر کشور از طریق وزارت عدلیه هماهنگ گردد.