ملاقات سفیر چین با جلالتمآب وزیر عدلیه

بروز سه شنبه 15/10/1394 آقای یوجینگ سفیر کشور جمهوری مردم چین با جلالتمآب داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.

نخست وزیر عدلیه آقای جینگ را خوش آمدید گفته و افزود: خوشبختانه تلاش حکومت  وحدت ملی از بدو تاسیس ریشه کن کردن فساد اداری بوده است، از آغاز حکومت وحدت ملی تا حال وزارت عدلیه (74) سند تقنینی را طی مراحل کرده است که خود بیانگر این است که حکومت وحدت ملی میخواهد حاکمیت قانون را در کشور نهادینه سازد.

در ادامه جلسه وزیر عدلیه از اشتراکش در اجتماع وزرای عدلیه سازمان همکاری های شانگهای یاد آوری نموده و گفت: تلاش ما در سازمان همکاری های شانگهای این بود که فعالیت مشترک بر ضد دشمن مشترک داشته باشیم تا شاهد صلح سرتاسری در منطقه باشیم، من باور دارم عضویت افغانستان در سازمان شانگهای ما را در مبارزه با تروریزم همکاری خواهد نمود، چون نبود امنیت کشور ها را به مشکلات بسیار مواجه میسازد که جبران نا پذیر است. در مقابل آقای جینگ افزود که سیستم عدالت برای انکشاف جامعه بسیار مهم است، از اینکه شما کار مسلکی و تخصصی را انجام میدهید بسیار خوش هستیم.

در اخیر سفیر جمهوری مردم چین دعوت وزیر عدلیه کشورش را به وزیر عدلیه ج.ا.ا برای دیدار از جمهوری مردم چین و مبادله تجارب و خبره ها اعلان نمود که از طرف وزیر عدلیه پذیرفته شد که در فرصت مناسب به جمهوری مردم چین سفر نماید.