ملاقات رئیس عمومی پروژه حاکمیت قانون موسسه جی آی زید با جلالتمآب وزیر عدلیه

آقای برند میسر اشمیت رئیس عمومی جی آی زید روز دو شنبه مورخ 16/9/1394 با محترم داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.

نخست رئیس حاکمیت قانون موسسه (جی آی زید) گفت که سه هفته قبل پلان عملیاتی سال 2016 خود را آماده نموده ایم که مطابق آن با ریاست حقوق و ریاست های عدلیه وزارت عدلیه همکار خواهیم بود.

بعداً هر دو جانب در مورد ده بورسیه به سویۀ ماستری به همکاری مالی موسسه یاد شده تبادل نظر نمودند. در این مورد وزیر صاحب عدلیه گفت که باید یک پوهنتون معتبر و معیاری انتخاب گردد.

سپس طرفین روی استخدام یک نفر مشاور در بخش جندر با وزارت عدلیه و وزارت امور زنان به همکاری موسسه یاد شده صحبت نمودند که جانب جی آی زید گفت: برای فعلا یک شخص را برای مدت شش ماه استخدام مینماییم تا در مطابقت با تفاهمنامه میان هر دو وزارت کارها با هماهنگی پیش برود. متعاقبا در مورد تجهیزات و ضروریات دفتری نیز صحبت شد.  

در اخیر پیرامون برنامه ستاژ تقنینی وزارت عدلیه جهت ارتقای ظرفیت کارمندان تقنین وزارت عدلیه و تدویر کورسهای قصیر المدت لسان انگلیسی و کمپیوتر هم تبادل نظر صورت گرفت که جانب جی آی زید وعده همکاری داد.