تدویر جلسه هیئت بورد پروژه عدالت و حقوق بشر تحت ریاست جلالتمآب وزیر عدلیه

جلسه هیئت بورد عدالت و حقوق بشر روز سه شنبه، مورخ 17/9/1394 تحت ریاست جلالتمآب داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان تدویر یافت.

نخست وزیر صاحب عدلیه گفت از اینکه دوره قبلی پروژ رو به اختتام است لذا برای دور بعدی لازم است تا پروژه تمدید گردد. در ضمن وی از تلاش ها و همکاری های اداره انکشافی سازمان ملل جهت تقویت نهاد های عدلی ابراز خرسندی و امتنان نمود.  

در ادامه جلالتمآب وزیر عدلیه گفت که وزارت عدلیه بیش از همه متعهد به اصلاح نظام اداری خود بوده و در قسمت تغییر مثبت در زندگی مردم تلاش نموده است ولی اصلاح اداره و ساده سازی سیستم نیازمند همکاری و منابع مالی و بشری است. از جانب دیگر کمک و همکاری های اداره انکشافی سازمان ملل باعث شده است تا ما در وزارت عدلیه دست آورد های ملموسی منجمله ایجاد اداره واحد حمایت حقوق بشر بحیث یک میکانیزم بین الوزارتی و بورد ترجمه داشته باشیم، ولی ما برای ترجمه دقیق قوانین به یک بورد ترجمه بسیار فعال ضرورت داریم و از اداره انکشافی سازمان ملل احترامانه خواهانیم تا با وزارت عدلیه در عرصه های چون (پروسه قانونگذاری، حمایت حقوق بشر، مساعدت های حقوقی و بورد ترجمه) همکار باشد.

وزیر عدلیه در ادامه افزود: چون قوانین از زمانه های بسیار قدیم دست نخورده باقی مانده اند لذا ضرور است تا یکبار دیگر مرور شوند و این امر نیازمند تلاش اساسی و دوامدار است. در قسمت بعدی جلسه معاون کشوری (یو ان دی پی)، رئیس حاکمیت قانون آن اداره و نماینده دونر ها نیز صحبت نموده به ادامه همکاری هایشان با وزارت عدلیه و همچنان با تمدید پروژه تا ربع اول سال 2016 تاکید نمودند.

در اخیر سند تمدید پروژه الی سه ماه آینده، توسط وزیر صاحب عدلیه، معاون کشوری و رئیس حاکمیت قانون (یو ان دی پی) به امضا رسید.