تدویر جلسه هماهنگی بین ادارات دولتی و ریاست عمومی قضایای دولت

جلسه هماهنگی وزارت خانه ها و ادارات دولتی با ریاست عمومی قضایای دولت روز دوشنبه مورخ 9/9/1394 در هوتل پارک استار شهر کابل دایر گردید.

ابتدا میر محمد انور "سادات" رئیس عمومی قضایای دولت به اشتراک کننده گان ورکشاپ خوش آمدید گفته و هدف از تدویر این ورکشاپ را بیرون رفت از چالش هاییکه در قسمت دفاع از حقوق عامه سد راه این اداره در مراجع عدلی و قضایی میگردد، بیان نمود.

بعداً مروری کلی بر پیشنهادات و نظریات جلسه قبلی صورت گرفت و در ادامه نمایندگان ادارات دولتی مشکلات موجود در رابطه به املاک و دعاوی حقوقی ادارات شان را به جلسه مطرح نمودند.

درین جلسه بعد از بحث همه جانبه روی موضوعات، فیصله گردید که نمایندگان ادارات دولتی مشکلات موجود در رابطه به املاک و دعاوی حقوقی شانرا قبلاً یاد داشت و در جلسات جهت بحث و نتیجه گیری مطرح نمایند و در صورت امکان نمایندگان ادارات اصل دوسیه را نیز با خود داشته باشند.

همچنان فیصله گردید، هرگاه ادارات در رابطه به موضوعات که در ریاست قضایای دولت تحت بررسی قرار دارد، شاکی باشند، بهتر است که نماینده شان به دفتر ریاست عمومی قضایای دولت مراجعه و موضوع را مطرح نمایند تا مشکل موجود با ملاحظه دوسیه در کمترین وقت ممکن رفع گردد و از ادارات دولتی خواسته شد تا موضوعات حقوقی شانرا جهت بررسی به ریاست قضایای دولت ارسال نمایند نه به څارنوالی.

در اخیر بعد از استماع نظریات و پیشنهادات اشتراک کنندگان، فیصله گردید که جلسات باید طور مداوم و در معیاد معینه با معرفی نمایندگان مسلکی و متخصص ادارات تدویر یابد و نماینده ادارات از جریان جلسه به مسوولین درجه اول شان گزارش ارائه نموده و جلب همکاری صورت گیرد.