امضای تفاهمنامۀ همکاری میان موسسه هیئت ناروی برای مهاجرین و وزارت عدلیه

تفاهمنامۀ همکاری در مورد پروگرام معلومات، مشاوره و مساعدت های حقوقی، روز چهار شنبه مورخ 11/9/1394میان وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و موسسه هیئت ناروی برای مهاجرین به امضا رسید.

این تفاهمنامه را جلالتمآب محترم داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه و خانم قرت العین "سدوزی" رئیس هیئت ناروی برای مهاجرین افغان به امضا رساندند.

ابتدا وزیر عدلیه راجع به این تفاهمنامه معلومات داده فرمود که موسسه ناروی برای مهاجرین افغان اخیراً یک قسمت فعالیت ها را در رابطه به مساعدت های حقوقی و آگاهی های عامه به راه انداخته که از نظر ما قابل قدر است.  

وی اضافه نمود: جهت اینکه فعالیت ها مشترک، هماهنگ و قانونمند بوده و با تفاهم نزدیک با وزارت عدلیه باشد، امروز این تفاهمنامه را به امضا می رسانیم.

وی همچنان فرمود که این موسسه اخیراً یک کتابخانه را برای ریاست مساعدت های حقوقی و یک کتابخانه را در ولایت پروان ایجاد نموده و قبلاً هم در شش ولایت دیگر کتابخانه های حقوقی را ایجاد و در اختیار وزارت عدلیه قرار داده اند.

پروگرام معلومات، مشاوره و مساعدت های حقوقی توسط موسسه UNHCR, DANIDA, NORAD و کمیسیون اروپا تمویل و توسط دفتر هیئت ناروی برای مهاجرین تطبیق می گردد. این پروگرام برای سه سال بوده و بودجه آن (4000000) چهار میلیون دالر امریکایی می باشد. این پروگرام در هماهنگی و تفاهم با ریاست مساعدت های حقوقی طرح و آماده شده و فعالیت های اساسی آن مساعدت های حقوقی و آگاهی دهی حقوقی به منظور افزایش دسترسی مهاجرین، عودت کنندگان و بیجا شدگان داخلی به عدالت می باشد.