امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت عدلیه و مرکز تعلیمی زنان افغان (AWEC)

تفاهمنامه همکاری میان وزارت عدلیه و مرکز تعلیمی زنان افغان (AWEC) در مورد پروژه حمایت از زنان زندانی و اطفال در مرکز اصلاح و تربیت اطفال، روز یک شنبه مورخ 17/8/1394 به امضا رسید.

این تفاهمنامه را محمد صدیق "صدیقی" رئیس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال و خانم زلیخا "رفیق" رئیس اجرایوی مرکز تعلیمی زنان افغان امضا نمودند.

پروژۀ حمایت از زنان زندانی و اطفال از طرف سفارت امریکا تمویل و توسط مرکز تعلیمی زنان افغان تطبیق میگردد. فعالیت های اساسی آن مساعدت های حقوقی و اجتماعی، تطبیق خدمات تعلیمی و حرفه یی و توزیع وسایل بهداشتی و لازم برای محبوسین اناثیه و اطفال در مرکز اصلاح میباشد.

این پروژه به مدت سه سال و به هزینه (53805) دالر آمریکایی جهت ارایه خدمات به اطفال در مرکز اصلاح اطفال اختصاص داده شده است که توسط مرکز تعلیمی زنان افغان مطابق به پلان به مصرف میرسد.

اهداف این  تفاهمنامه را:

  1. فراهم نمودن زمینه فراگیری آموزش های تعلیمی، حرفه یی و حقوقی  برای اطفال مظنون، متهم و محکوم در بخش اناث مرکز اصلاح و تربیت اطفال مطابق به سویه و علاقه مندی آنها در هماهنگی با وزارت عدلیه.
  2. ارایه خدمات حقوقی، اجتماعی و بهداشتی برای اطفال مظنون، متهم و محکوم به حجز در بخش اناث مرکز اصلاح و تربیت اطفال از طریق مشوره های حقوقی و اجتماعی و دایر نمودن ورکشاپ ها در زمینه، تشکیل میدهد.

مرکز تعلیمی زنان افغان  (AWEC) یک موسسه محلی غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی بوده و از سال 2002 در افغانستان به فعالیت آغاز نموده است. و در راستای انکشاف حقوق بشری و تساوی جندر، محو هر نوع تبعیض و تشدد بر علیه زنان و اطفال از طریق بلند بردن سطح آگاهی و وکالت، ارائه خدمات اجتماعی و ارتقای ظرفیت در ولایات کابل، بلخ، هرات، وردک، فاریاب، پکتیا، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان و لوگر  تلاش می نماید.