امضای تفاهمنامه همکاری

به تاریخ 6 ماه میزان سال 1394 تفاهمنامه همکاری بین ریاست عمومی مراکزاصلاح و تربیت اطفال و موسسه خدمات اجتماعی و تعلیمی) (SESO درمورد جلوگیری از افراطیت و بنیاد گرائی در شش مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایات کابل ، هرات ، کندهار ، هلمند ، لوگر و ننگرهار به امضا رسید .

به موجب این تفاهمنامه موسسه مذکور اطفال مظنون ، متهم و محکوم علیه جرایم امنیت داخلی و خارجی را با اجرای برنامه های اسلامی روانی ، اجتماعی و تعلیمی تجدید تربیت نموده تا آنها بتوانند بعد از رهایی از مراکز اصلاح منحیث اشخاص قانون پذیر ، صلحدوست و مفید به جامعه به آغوش فامیل و اجتماع برگردند.

این پروژه امتحانی بوده و مدت فعالیت آن از تاریخ 8/7/1394 الی 7/7/1395 میباشد که البته بعد از بررسی نتایج آن به موافقه جانبین تمدید و در سایر ولایات نیز توسعه خواهد یافت

قابل یاد آوری است که در این اواخر تعداد متخلفین جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی افزایش قابل ملاحظه ئی داشته و اکنون در صدرتخلفات اطفال قرار دارد.

امید بر این است که با اجرای این تفاهمنامه بتوانیم در جهت کاهش این پدیده شوم اقدام جدی بعمل آورد هم اطفال عزیز کشور و هم جامعه را تحفظ نمائیم.