ملاقات مشاور خاص سفارت فرانسه با وزیر عدلیه

روز یکشنبه مورخ 13/9/1390 آقای فیلیپ لاریو مشاور خاص سفارت فرانسه با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات و تبادل نظر نمود.
طرفین پیرامون پیمانی که قرار است عنقریب بین کشور فرانسه و افغانستان به امضا برسد و مطابق این پیمان فرانسه متعهد خواهد شد که تا پنج سال آینده با افغانستان به صورت عام و در ساحات ملکی به صورت اخص همکاری های بیشتری نماید.
البته تذکر داده شد که وزیر عدلیه و سایر وزارت خانه هاییکه درین پیمان دخیل اند میتواند بخاطر وارد کردن تغییرات و تعدیلات لازم در مواد پیمان پیشنهادات خود را بفرستند و پیشنهادات شان پذیرفته خواهد شد چراکه این پیمان جنبه تحمیلی نخواهد داشت که این اقدام کشور فرانسه مورد استقبال وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان قرار گرفت و موصوف وعده نمود که بعد از دریافت متن دری این پیمان از لحاظ مطابقت آن با قانون اساسی وقوانین داخلی افغانستان بالای آن دقت لازم نموده و نظر مفید خود را در زمینه ارائه خواهد کرد.
 ناگفته نباید گذاشت که چند روز قبل نیکولاسرکوزی رئیس جمهور فرانسه با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان پیرامون این پیمان دیدار و گفتگو نموده اند.