ملاقات وزیر عدلیه با رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا (یوپول)

داکتر عبدالبصیر "انور" وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز سه شنبه مورخ 17/6/1394 با آقای فابیین "لوینبرگ" رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا و ایان "شورمین" متخصص حقوقی در واحد اصلاح قوانین ماموریت پولیس اتحادیه اروپا، در دفتر کارش ملاقات نمود.

طرفین در مورد کنفرانس دسترسی به مساعدت های حقوقی که قرار است به تاریخ 13 میزان 1394 از طرف وزارت عدلیه و به همکاری دفتر یوپول برگزار گردد، بحث نمودند.

سپس رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا راجع به سمینار مبارزه با فساد اداری در ارگان های عدلی و قضایی، که قرار است به تاریخ 24 سنبله 1394 به همکاری این اداره برگزار گردد و موضوعاتی که درین سمینار بحث خواهد شد، معلومات داد.

در اخیر آقای فابیین اضافه نمود که قرار است یک طرزالعمل جهت همکاری بین پولیس و څارنوالی به همکاری ماموریت پولیس اتحادیه اروپا تهیه گردد و از وزیر عدلیه خواست تا یک نفر را به حیث نماینده معرفی نماید تا این طرزالعمل را با سایر قوانین و مقررات نافذه افغانستان مورد بررسی قرار دهد. وزیر عدلیه راجع به موارد خواسته شده وعده همکاری نموده و از آنها خواست تا در برگزاری ستاژ تقنینی با این وزارت همکاری نمایند.