ملاقات معین اداری وزارت عدلیه با سرپرست دفتر دموکراسی و حکومت داری دفتر USAID

آقای سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز یک شنبه مورخ 21/4/1394 با آقای کارل اندرسون سرپرست دفتر دموکراسی و حکومت داری دفتر USAID، در دفتر کارش ملاقات نمود.

هدف ازین ملاقات را معرفی برنامه های پروژه عدالت با وزارت عدلیه و نظر خواهی در مورد جزئیات آن تشکیل میداد.

ابتدا آقای کارل اندرسون در مورد برنامه های پروژه عدالت که وزارت عدلیه را تحت پوشش قرار میدهد معلومات داده گفت: پروژه عدالت در چند ماه آینده شروع می شود و این پروژه پنج ساله بوده و به ارزش 70 میلیون دالر تطبیق خواهد شد. ما پروپوزل ها را از شرکت های که می خواهند این پروژه را تطبیق نمایند دریافت کردیم و فعلاً کار روی ارزیابی پروپوزل ها جریان دارد.

وی اضافه نمود که درین پروژه تمرکزی که بالای وزارت عدلیه صورت گرفته، بیشتر بالای ریاست حقوق و عدالت غیر رسمی می باشد که درین قسمت در وقت دیزاین پروژه از وزارت عدلیه هم نظر خواهی صورت گرفته است.

وی همچنان در مورد اینکه چه کار هایی را درین پروژه برای وزارت عدلیه انجام خواهند داد به طور مفصل معلومات داده، اضافه نمود که ما می خواهیم برنامه های خود را مطابق به نیازمندی های وزارت عدلیه عیار بسازیم و از معین وزارت عدلیه خواست تا نظریات و پیشنهادات شانرا درین زمینه با ایشان شریک سازند.

بعداً معین وزارت عدلیه ضمن مفید خواندن این پروژه فرمود: در بخش ارتقای ظرفیت کاری کارمندان وزارت عدلیه از شما می خواهیم که اول یک تفکیک صورت بگیرد و بعد مطابق به نیازمندی آنها زمینه فراگیری برنامه های آموزشی کوتاه مدت و دراز مدت برایشان فراهم گردد.

وی همچنان در قسمت آموزش ترینر های وزارت عدلیه، تجهیز صنوف درسی و تکمیل نمودن تجهیزات دفاتر و اعمار مدیریت حقوق ولسوالی ها خواهان همکاری گردید.

معین وزارت عدلیه از تعمیم سیستم دوسیه بندی قضایای مدنی و حقوقی در تمام ولایات استقبال کرد و در مورد میکانیزم ارتباط بین عدالت رسمی و غیر رسمی از آنها خواست که در زمینه، آگاهی دهی به مردم صورت گیرد تا مردم در مورد عدالت غیر رسمی و ارتباط آن با عدالت رسمی اطلاع حاصل نمایند.

وی همچنان از دفتر  USAID در بخش های مساعدین حقوقی، آگاهی عامه حقوقی، ریاست عمومی تقنین و مبارزه با فساد اداری نیز خواهان همکاری گردید.

در اخیر معین وزارت عدلیه از دفتر  USAID خواست تا تمام بخش های این پروژه را با هماهنگی وزارت عدلیه دیزاین نموده و نظریات و پیشنهادات وزارت عدلیه در نظر بگیرند.