مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان جزء پلان صد روزه وزارت عدلیه است

نخستین جلسه کمیسیون عالی مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان در سال 1394 روز سه شنبه مورخ 9/4/ 1394 تحت ریاست محترم داکتر عبدالبصیر"انور" وزیرعدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و به اشتراک نمایندگان وزارتهای امورداخله، کار و امور اجتماعی، معارف، صحت عامه، ارشاد حج و اوقاف، امور خارجه، نماینده اداره لوی څارنوالی، امنیت ملی و نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در تالار کنفرانس های این وزارت برگزار گردید.

در افتتاح مجلس وزیرعدلیه فرمود: گسترش جرم قاچاق انسان در این اواخر نگرانی های زیادی را برانگیخته است و این جرم در جنب جرم مواد مخدر منحیث یک منبع عایداتی به قاچاقبران مبدل شده است و معمولا قاچاقبران، کشور های را مورد تهاجم قرار میدهند که مواجه به بحران های سیاسی و فقر اند. در ضمن ارایه گزارش از تدویر این کمیسیون به جلسات کابینه و شورای وزیران جزء دست آورد های ما خواهد بود.

وزیرعدلیه در ادامه افزود: برای مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان اقدامات ذیل را روی دست گرفته و جزء پلان (100) روز نخست وزارت عدلیه است:

۱- طرح قانون جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران توسط وزارت عدلیه تهیه شده که بعداً طی مراحل خواهد شد.

۲- پلان عمل کمیسیون عالی که توسط ما تهیه شده امروز غرض تصویب به مجلس پیشکش می گردد.

همچنان وزیرعدلیه فرمود که از تلویزیون ملی و سایر رسانه های دولتی وغیر دولتی میخواهیم که به سهم خویش در قسمت نشر برنامه های ما در مورد مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان ما را همکاری نمایند چون این موضوع جزء منافع ملی بوده و به خیر شهروندان ماست.

درین مجلس پلان عمل ملی سه سالۀ مبارزه علیه قاچاق انسان (1394 الی ختم 1396) به جلسه مطرح و مورد تصویب اعضا قرار گرفت و همچنان از اعضای کمیسیون خواسته شد تا هر چه زودتر گزارش ربع اول سال 1394 شانرا به سکرتریت کمیسیون تحویل دهند.

دراخیر پیشنهاد گردید که جلسات من بعد تحت پوشش خبری و رسانه ای قرار داده شود و موضوع به اتفاق آراء به تصویب رسید.