تعمیر جدید ریاست عدلیه ولایت بلخ به همکاری دفتر GIZ آلمان اعمار میگردد

رئیس پروژه حاکمیت قانون GIZ روز چهارشنبه تاریخ 20/3/1394 با سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.

درین دیدار رئیس پروژه حاکمیت قانون GIZ فرمود که وزارت اقتصاد آلمان ششصد هزار (600000) یورو را جهت اعمار تعمیر ریاست عدلیه ولایت بلخ اختصاص داده و ما مصمم هستیم تا تعمیر جدید ریاست عدلیه بلخ را اعمار نمائیم که درین زمینه جای تشویش نیست.  

وی همچنان فرمود که ما یک بخش جدید را با جامعه مدنی آغاز کردیم که هدف آن بهبود همکاری بین نهاد های دولتی و جامعه مدنی میباشد. و اولین قدمی را که برمیداریم برگزاری یک کارگاه آموزشی برای نهاد های دولتی و جامعه مدنی می باشد که یکی از نهاد های دولتی وزارت عدلیه خواهد بود.

موضوعی دیگری را که رئیس پروژه حاکمیت قانون GIZ مطرح نمود، موضوع سیر علمی و مطالعاتی به جرمنی و همکاری با پوهنخی های حقوق و شرعیات پوهنتون ولایت بلخ بود. که درین زمینه دفتر GIZ دوازده تن از شاگردان پوهنخی های حقوق و شرعیات این پوهنتون را جهت سیر علمی و مطالعاتی به جرمنی اعزام نموده و کار روی فراهم سازی زمینه سیر علمی برای اعضای ریاست تقنین وزارت عدلیه جریان دارد.  

وی همچنان فرمود که طبق پلان عمل سالانه، یک پروژه امتحانی را روی تاثیر گذاری قوانین بالای طبقه اناث باید انجام می دادیم ولی بعداً خبر شدیم IDLO این پروژه را انجام داده است بناءً از وزارت عدلیه می خواهیم تا بدیلی را برای این برنامه معرفی نماید تا از تکرار جلوگیری گردد.

بعداً معین وزارت عدلیه از کمک های دفتر GIZ با وزارت عدلیه اظهار سپاس و قدردانی نموده و از آنها دعوت نمود تا در جلسه استراتیژی ارتباطات آگاهی حقوقی عامه اشتراک نمایند.

در اخیر طرفین برگسترش روابط و همکاری های بیشتر تاکید نمودند.