هم آهنگی بین وزارت عدلیه و اداره امور ریاست جمهوری بمنظور تنظیم بهتر جلسات کابینه یک امر مهم است

روز سه شنبه مورخ 19/3 /1394 محترمان سید نعمت الله ثایر معاون انسجام امور دولت و بسم الله حیدری رییس انسجام امور کابینه ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری در ملاقات که با محترم داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان داشتند روی نکات ذیل تبادل نظر صورت گرفت:

روی معرفی اعضای ارتباطی وزارت عدلیه به اداره امور ریاست جمهوری, مصوبات کابینه, پیشنهادات وزارت عدلیه به اداره امور و نحوه گزارش دهی وزارت عدلیه به اداره امور.

همچنان وزیر عدلیه گفت مشکل دیگری که ما داریم عبارت از انعقاد موافقت نامه های بین المللی است که بدون اینکه موافقه کتبی وزارت عدلیه در زمینه وجود داشته باشد انعقاد می یابد. وی همچنان افزود ازین به بعد هر موافقت نامه بین المللی که حاوی موافقه کتبی وزارت عدلیه نباشد از اعتبار ساقط است که رییس انسجام امور کابینه باالمقابل وعده کرد که هر موافقت نامه بین المللی که موافقت کتبی وزارت محترم عدلیه را نداشته باشد ازین به بعد در اجندای کابینه شامل نخواهد شد.

در قسمت دیگری از مجلس وزیر عدلیه اظهار داشت که هم آهنگی بین وزارت عدلیه و اداره امور ریاست جمهوری بمنظور تنظیم بهتر جلسات کابینه یک امر مهم و ضروری است.

در قسمتی از جلسه رییس انسجام امور کابینه گفت که در ارتباط کنترول مصوبات ما سه جدول (لااجرا, تحت کار و اجرا شده) داریم که هر بخش آنرا ما کنترول نموده و به کابینه گزارش میدهیم, همچنان ما میخواهیم نام ها و شماره های تماس شخص ارتباطی از جانب شما را با خود داشته باشیم, وی ضمنا گفت که بخاطر تنظیم هر چه بیشتر پیشنهادات هر وزارتخانه ما یک فارمت را آماده کرده ایم و فارمت مذکور دارای یک رهنمود هم است و هر وزارتی که کدام پیشنهاد دارد باید فارمت یاد شده را خانه پری نماید که بالمقابل وزیر عدلیه به هیئت اعزامی اداره امور ریاست جمهوری وعده همکاری در زمینه های یاد شده را سپرد.