یوناما ریاست تقنین وزارت عدلیه را کمک میکند

آقای مارک باودن معاون دفتر یوناما و تیم کاری اش منجمله رئیس حاکمیت قانون یوناما روز دوشنبه مورخ 18/3/1394 با داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمودند.

ابتدا وزیر عدلیه مواردی را که در ساحه قانونگذاری ریاست قوانین وزارت عدلیه به آن ضرورت دارد، از جمله همکاری در قسمت  بازنگری بعضی از قوانین مانند کد مدنی (قانون مدنی), قانون جزائی افغانستان از دفتر یوناما طالب همکاری شد که از جانب ایشان مورد پذیرش قرار گرفت.

همچنان وزیر عدلیه از معاون یوناما در قسمت براه انداختن ستاژ تقنینی برای فارغین حقوق و شرعیات در وزارت عدلیه ، استخدام استادان، ترجمان ها و کریکولم درسی خواهان همکاری گردید که معاون دفتر یوناما درین قسمت نیز وعده همکاری نمودند.

همچنان به اساس تقاضای وزیر عدلیه یوناما وعده سپرد که وزارت عدلیه را در قسمت دایر نمودن برنامه های حقوق بشری، آگاهی عامه حقوقی و مراکز اصلاح و تربیت اطفال کمک و همکاری مینماید.

وزیر عدلیه همچنان فرمود که ما قبل از اینکه به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم نیاز داریم تا بعضی از قوانین را درین ساحه نیز تصویب نمائیم که درین زمینه نیز خواهان همکاری شما می باشیم. پروسس و طی مراحل بعضی از قوانین یکی از تعهدات ما درکنفرانس لندن است که ما متعهد به انجام آن هستیم.

وی اضافه نمود که تقویت ریاست تقنین در اولویت کاری ما قرار دارد چون در 14 سال گذشته درین ساحه کمتر کار شده است و ما نیازمند کار متداوم و زیاد درین ساحه هستیم و آنطوریکه توقع داریم دیپارتمنت تقنین ما رشد نکرده است.

دفتر یوناما وعده نمود که وزارت عدلیه افغانستان را در بخش قوانین مدنی، جزائی، اطفال، حقوق بشر و معادن کمک میکند.

در اخیر دفتر یوناما وعده نمود که در ساحه امنیتی ( خرید بعضی تجهیزات امنیتی) وزارت عدلیه را کمک میکند چون تا حال وزارت عدلیه سه بار مورد حمله انتحاری قرار گرفته است.