ملاقات وزیر عدلیه با رئیس عمومی دفتر JSSP

آقای رحیم الله مجددی رئیس عمومی سکتور حمایت عدلی افغانستان (JSSP) و هیئت همراه شان روز دوشنبه مورخ 21/2/1394 با داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمودند.

ابتدا آقای مجددی به معرفی برنامه ها و همکاری های که دفتر JSSP با وزارت عدلیه دارد، پرداخته و گزارش مختصری را از کارکرد های شان که طی سال های گذشته در بخش های مختلف این وزارت صورت گرفته، ارائه نمود.

بعداً وزیر عدلیه از کمک های JSSP با بخش های مختلف این وزارت اظهار سپاس و قدردانی نموده و کمک های شانرا در عرصه ارتقای ظرفیت و عرضه خدمات موثر به مردم مفید ارزیابی نمود.   

 وی همچنان از کمبود افراد مسلکی درین وزارت یاد آوری نموده فرمود: متاسفانه اکثر کارمندان این وزارت چه در مرکز و چه در ولایات کسانی هستند که فارغ صنف دوازهم میباشند. چون وزارت عدلیه یکی از وزارت های است که به افراد مسلکی بیشتر ضرورت دارد بناءً از دفتر محترم JSSP  میخواهیم که با ما همکاری نمایند تا زمینه تحصیل داخل خدمت را برای آنها فراهم نماییم.

وزیر عدلیه همچنان از آنها خواست که در قسمت استخدام مشاورین در وزارت عدلیه با این وزارت مشوره نمایند که در کدام بخش ها به مشاور ضرورت است و همچنان یک برنامه مشخصی وجود داشته باشد که کارمندان JSSP چه مدتی را در وزارت عدلیه باشند و چه مدتی را در اداره مرکزی شان سپری نمایند تا استفاده اعظمی از آنها صورت گیرد.  

وی در ادامه از دفتر JSSP خواست تا در قسمت فراهم نمودن زمینه های آموزشی برای اطفال محجوز در مراکز اصلاح و تربیت اطفال و گسترش آگاهی حقوقی عامه در سطح ولایات و ولسوالی ها با این وزارت همکاری نمایند. 

سپس آقای مجددی راجع به برنامه های تحصیلی طویل المدت فرمود که در پلان امسال شان برنامه های کوتاه مدت سه الی پنج روزه را در نظر گرفته اند و وعده نمود که در سال های بعدی اگر این پروگرام ادامه یافت برنامه های آموزشی دراز مدت را نیز در نظر خواهند گرفت.

در اخیر طرفین بر گسترش روابط و همکاریهای بیشتر تاکید نمودند.