معرفی وزیر جدید وزارت عدلیه

وزیر جدید وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، روز چهار شنبه مورخ 2/2/1394 به کارمندان این وزارت معرفی گردید.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های این وزارت دایر گردیده بود، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، داکتر عبدالله صدیقی رئیس امور حقوقی و تقنینی اداره امور، تعدادی از نمایندگان پارلمان، معینان و روسای وزارت عدلیه و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی اشتراک نموده بودند.

ابتدا قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی وزارت عدلیه ضمن اظهار سپاس و قدردانی از ولسی جرگه که به وزرای جدید رای اعتماد دادند، به نمایندگی از منسوبین وزارت عدلیه احراز این پست را به وزیر عدلیه تبریک گفته و وعده سپرد که در کنار ایشان بوده و در اجرای امور محوله از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

بعداً داکتر عبدالله صدیقی رئیس امور حقوقی و تقنینی اداره امور فرمان شماره ۵ ریاست جمهوری در مورد تقرر شانزده تن از وزرای کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان را قرائت نمود.   

سپس احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، داکتر عبدالبصیر انور را به حیث وزیر عدلیه به کارمندان این وزارت معرفی نموده و ابراز امیدواری نمود که وزیر جدید وظایف و مسوولیت هایشان را در قبال نیازمندی های مبرم مردم افغانستان، تامین عدالت اجتماعی و حاکمیت قانون به وجه احسن اجرا نمایند.

وی همچنان از کارکرد های وزارت عدلیه در طول ۱۳سال گذشته اظهار سپاس و قدردانی نمود.

متعاقباً داکتر عبدالبصیر انور وزیر جدید وزارت عدلیه از جلالتماب رئیس جمهور و هیئت رهبری حکومت وحدت ملی اظهار سپاس و قدردانی نمود ازینکه ایشانرا به منظور خدمت گزاری به مردم رنجدیده افغانستان به ولسی جرگه معرفی نمود تا رای اعتماد کسب نماید.

وی همچنان از پارلمان کشور که به وزرای معرفی شده رای اعتماد دادند، اظهار سپاس وقدردانی نموده و از پروردگار عالمیان استدعا نمود تا توفیق خدمت به مردم افغانستان را نصیب نماید.

در اخیر وزیر جدید عدلیه از کارکرد های وزارت عدلیه در ۱۳ سال گذشته به نیکی یاد کرده و فرمودند که در جهت حل مشکلات موجود درین اداره از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید.