امضای تفاهمنامۀ همکاری میان وزارت عدلیه و مؤسسه صحی و انکشافی برای جوانان

تفاهمنامه همکاری میان وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و موسسه صحی و انکشافی برای جوانان، روز دوشنبه مورخ 3/1/1394 در مقر این وزارت به امضا رسید.

این تفاهمنامه را سید محمد "هاشمی" معین اداری وزارت عدلیه و آقای عبدالرشید رئیس موسسه صحی و انکشافی برای جوانان، در مورد (پروژه دسترسی به عدالت برای جوانان در ولایات کابل و بلخ) امضا نمودند.

این تفاهمنامه که به ارزش یک صدو شصت و شش هزارو بیست و چهار ( 166024 ) دالر امریکایی می باشد، از طرف سفارت امریکا تمویل گردیده و از تاریخ 5/11/1393 الی 4/11/1394 ادامه می یابد.

به اساس این تفاهمنامه، دفـترصحی و انکشافی برای جوانان منحیث ارگان همکار با ریاست مساعدت های حقوقی وزارت عــدلیه، وظایــف و صلاحیت های ذیل را به عهده دارد:

1- موسسه مسؤليت كامل اجراء و تطبيق درست فعاليت هاي پروگرام را كه در تفاهمنامه ذكر است، مي داشته باشد.

 2- موسسه صحی و انکشافی برای جوانان میخواهد که جلسات آگاهی عامه را در ولایات کابل و بلخ راه اندازی نماید.

3- موسسه صحی و انکشافی برای جوانان (22) برنامه آموزشی حقوقی را در رابطه به حقوق اساسی در ولایات کابل و بلخ برگزار مینماید.

4- موسسه به تعداد (1000) لیف لیت، (500) پوستر و (500) بوک لیت را طبع و نشر خواهد نمود که در زمینه سافت مطالب آن وزارت عدلیه همکاری خواهد نمود.

5- موسسه با ضروري بودن و لازمي بودن اجراء كار به شكل شفاف و حسابده موافق بوده و با استفاده از منابع كه براي تطبيق فعاليت ها لازمي ميباشد متعهد است.

6- موسسه مكلف است كه تمام فعاليت هاي خويش را مطابق به پاليسي ها و استراتيژي هاي وزارت عدلیه، قوانين و ستندردهاي مملكت و طرزالعمل بشر خواهانه تطبيق نمايد.

7- این موسسه موافق است تا وزارت عدلیه ازتمام فعاليت های پروژه متذكره در جريان قرارداد، نظارت و ارزيابی نمايد.

8- این موسسه تمام فعاليت خويش را با هماهنگي ولايات بلخ و کابل انجام ميدهد و از همكاري ها و راهنمايي هاي رياست مساعدت های حقوقی درصورت ضرورت استفاده خواهد نمود.

9- تهیه گزارش ربعوار از فعالیت های انجام شده و ارائه آن به وزارت عدلیه.

مؤسسه صحی و انکشافی برای جوانان  از سال ۱۳۸۸ بدینسو در افغانستان فعالیت دارد و تا حال پروژه های متعددی را در رابطه به بهبود وضعیت جوانان تطبیق نموده است.

پروژه دسترسی به عدالت درهمآهنکی و تفاهم با ریاست مساعدت های حقوقی وزارت عدلیه طرح و آماده شده و فعالیت های اساسی آن ایجاد جامعه عاری از خشونت و بلند بردن سطح آگاهی حقوقی شهروندان میباشد.