ملاقات رئیس INL و هیئت همراه شان با سرپرست وزارت عدلیه

آقای کریستوفر سندرولینی رئیس INL، اندی اونیل معاون بخش برنامه های عدلی و چارلس بولدن مشاور ارشد حاکمیت قانون سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان روز چهارشنبه مورخ 20/12/1393 با قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی  افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمودند.

ابتدا آقای اونیل به معرفی برنامه هایشان در بخش عدلی پرداخته فرمود: دو برنامه بزرگ از طرف سفارت امریکا در بخش عدلی پیش برده میشود که یکی برنامه حمایت سکتور عدلی (JSSP) است که با بخش های حمایوی، اداری و مالی و منابع بشری وزارت عدلیه همکاری می نمایند، که یک بخش بزرگ این برنامه سیستم مدیریت قضایا بوده و بخش بزرگ دیگر این برنامه را اصلاح قوانین تشکیل میدهد که در پیشبرد این برنامه ها از همکاری های وزارت عدلیه اظهار سپاس و قدردانی می نمایم.  

وی همچنان فرمود: برنامه بزرگ دیگر شان ارتقای ظرفیت و آموزش های عدلی است که از طرف سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) پیش برده میشود که درین بخش از همکاری های ریاست منابع بشری وزارت عدلیه اظهار سپاس و قدردانی نمودند.

بعداً آقای سندرولینی رئیس INL نیز از همکاری های وزارت عدلیه ابراز سپاس و قدردانی نموده از رهبری آقای حلیم در وزارت عدلیه و پیشبرد امور عدلی افغانستان و همکاری با ایشان اظهار خرسندی نمودند.

سپس سرپرست وزارت عدلیه از کمک های ایالات متحده امریکا با وزارت عدلیه اظهار سپاس و قدردانی نموده فرمود که برنامه حمایت سکتور عدلی (JSSP) همکار های مستقیم و خوبی با وزارت عدلیه داشته و کار های خوبی هم صورت گرفته که از همکاری های شان با وزارت عدلیه اظهار سپاس و قدردانی مینمایم.

سرپرست وزارت عدلیه نگرانی شانرا از انتقال ظرفیت ها و تجارب شان به کارمندان وزارت عدلیه ابراز داشته و از آنها خواست که درین قسمت توجه جدی نمایند تا در نبود همکاران (JSSP) کارمندان داخلی بتوانند جای خالی آنها را پر نمایند و ما هم کارمندان خود را تشویق می کنیم که از تجربه و دانش مشاورین (JSSP) استفاده ای اعظمی نمایند تا این خالیگاه پر شود.

در ادامه وی از همکاری های سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) قدردانی نموده برنامه های را که این سازمان راه اندازی نموده بود موثر و مثمر ارزیابی نموده و خواهان ادامه این همکاری ها گردید. وی همچنان از آنها خواست که در صورت امکان برنامه های آموزشی دراز مدت (لیسانس، فوق لیسانس و ماستری) را نیز در برنامه های شان شامل سازند تا موثریت بیشتر داشته باشد.    

در اخیر سرپرست وزارت عدلیه از همکاری های INL در تدوین کد جزا و تدویر سیمینار ها و ورکشاپ ها اظهار سپاس و قدردانی نموده و خواهان ادامه این همکاری ها گردید.