تجلیل از هشتم مارچ روز جهانی زن در وزارت عدلیه

روز سه شنبه 19/12/1393 از هشتم مارچ روز جهانی زن در وزارت عدلیه تجلیل به عمل آمد.

درین محفل که در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه دایر گردیده بود سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، محترمه فوزیه حبیبی معین اداری وزارت محترم امور زنان، خانم ریوا تامسون مسئول بخش زنان دفتر GIZ و جمعی از رؤسا و کارمندان این وزارت اشتراک نموده بودند.

ابتدا معین اداری وزارت عدلیه، هشتم مارچ روز جهانی زن را به زنان افغانستان و جهان تبریک گفته، روی تاریخچه این روز و قیام زنان در دوره های مختلف صحبت نمودند.

وی حضور زنان در ادارات مرکزی و ولایتی وزارت عدلیه را کم رنگ ارزیابی نموده و تعهد نمود که وزارت عدلیه زنان با دانش و با تجربه را در ساختار های اجرایی وزارت جذب خواهد نمود.

وی اضافه نمود که وزارت عدلیه برنامه ها و پلان های را روی دست دارد تا میزان حضور زنان در وزارت عدلیه بیشتر و پر رنگ تر گردد.

یکی از اقدامات که وزارت عدلیه روی دست دارد، جذب فارغین اناث پوهنځی های حقوق و شرعیات کابل و ولایات شمال در دوره های کار آموزی وزارت عدلیه میباشد، که فعلاً ده نفر از خواهران مشغول سپری نمودن این دوره در وزارت عدلیه میباشند، که بعد از سپری نمودن این دوره در بست های کمبود ادارات وزارت عدلیه به اساس رقابت جذب خواهند شد.

وی همچنان فرمود که وزارت عدلیه ده نفر از کارمندان اناث این وزارت را که فارغ صنف دوازده میباشند انتخاب نموده تا زمینه ادامه تحصیل آنها را در پوهنتون های شخصی از بودجه وزارت عدلیه فراهم نماید. وی همچنان از کارمندان وزارت عدلیه خواست تا انجمن زنان این وزارت را احیا نمایند.  

بعداً محترمه فوزیه حبیبی معین اداری وزارت امور زنان، خانم ریوا تامسون مسئول بخش زنان دفتر GIZ و خانم نیلوفر قدیری آمره جندر وزارت عدلیه، هشتم مارچ روز جهانی زن را به زنان افغانستان و جهان تبریک گفته، پیرامون جایگاه زن در جامعه، تجلیل از هشتم مارچ و تاریخچه این روز صحبت نمودند.  

در اخیر محفل با اهدای تحایفی که از طرف وزارت عدلیه برای زنان در نظر گرفته شده بود به پایان رسید.