تدویر اولین جلسه هیئت رهبری سیستم مدیریت قضایای مدنی و تجارتی

اولین جلسه هیئت رهبری سیستم مدیریت قضایای مدنی و تجارتی، روز دوشنبه مورخ 4/12/1393 تحت ریاست آقای سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در تالار کنفرانس های این وزارت دایر گردید.

ابتدا معین اداری وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده فرمود که به احتمال زیاد همکاری های دفتر JSSP با ما در مورد پروژه سیستم مدیریت قضایای مدنی و تجارتی در اخیر سال 2015 ختم خواهد شد. یعنی وسایل، تجهیزات و آموزش های لازم را تکمیل نموده و مسوولیت آنرا به عهده وزارت عدلیه و استره محکمه واگذار خواهد نمود. لذا لازم است که پس از تحویل گیری کامل این سیستم یک تعداد افراد را شامل تشکیل بسازیم تا این سیستم از کار نه افتاده و طبق معمول به کارش ادامه دهد.   

بعداً آقای رونالد کمپ گزارش مختصری از سیستم مدیریت قضایا در بخش جزائی به جلسه ارائه نموده فرمود که 18 ولایت افغانستان کاملاً تحت پوشش این سیستم قرار گرفته و در تمام محابس افغانستان از این سیستم استفاده میشود. وی ابراز امیدواری نمود که تا اخیر سال 2015 این سیستم در تمام افغانستان فعال خواهد شد.

وی همچنان ابراز امیدواری نمود که همزمان با تکمیل شدن سیستم مدیریت قضایا در بخش جزائی، این سیستم در بخش های مدنی و تجارتی نیز تکمیل گردد.

سپس آقای مجددی رئیس دفتر JSSP در قسمت تکمیل این پروژه و توسعه آن در سرتاسر افغانستان وعده همکاری نمود.

در ادامه آقای بهرامی در مورد چگونگی تاسیس و پیشرفت امور سیستم مدیریت قضایای مدنی و تجارتی معلومات مفصل ارائه نمود.

در اخیر اشتراک کنندگان نظریات و پیشنهادات شانرا مطرح نموده و تاریخ جلسه بعدی را تعیین نمودند.