انتخاب رئیس کمیته رهبری تطبیق تفاهمنامه و افتتاح صنف تجهیز شده از طرف آیدیلو در وزارت عدلیه

اولین جلسۀ کمیته رهبری تطبیق تفاهمنامه امضا شده فی مابین وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سازمان بین المللی انکشاف حقوق (آیدیلو) روز سه شنبه مورخ 23/10/ 1393 در این وزارت دایر گردید.

ابتدا صنف آموزشی را که پروژه (JTTP) آیدیلو برای ریاست منابع بشری وزارت عدلیه تجهیز و تکمیل نموده بود، افتتاح گردید. این صنف جهت تدویر برنامه های آموزشی در مرکز این وزارت ایجاد شده است.    

بعداً در اولین جلسۀ کمیته رهبری تطبیق تفاهمنامه، سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه به شکل دورانی برای مدت سه ماه اول به حیث رئیس کمیته رهبری تطبیق تفاهمنامه تعیین و اعضای این کمیته مشخص گردید و همچنان  لایحه وظایف این کمیته مورد تایید اعضای آن قرار گرفت.  

در ادامه  جلسه سه کمیته فرعی نیز تشکیل شد و عبدالمجید غنی زاده سرپرست ریاست عمومی تقنین وزارت عدلیه، نجیب الله جامی رئیس منابع بشری و اسد الله وحدت رئیس مساعدت های حقوقی این وزارت به حیث روسای این کمیته ها تعیین گردیدند.

سازمان بین المللی انکشاف حقوق ( آیدیلو ) و وزارت عدلیه تفاهمنامه ای را امضا نموده اند که به اساس آن آیدیلو سه پروژه را در وزارت عدلیه تطبیق مینماید. 

  1. پروژه حمایت دسترسی به عدالت در افغانستان (SAJA) که بخش آگاهی حقوقی عامه ریاست مساعدت های حقوقی وزارت عدلیه را حمایت می نماید.
  2. پروژه (JTTP) یا انتقال آموزش های عدلی و قضایی به دولت افغانستان که بخش مساعدین حقوقی وزارت عدلیه را حمایت نموده و برنامه های آموزشی را تدویر مینماید.
  3. پروژه (Dutch) که از طرف کشور هالند تمویل میگردد و برای کارمندان ریاست های حقوق و قضایای دولت برنامه های آموزشی حقوقی را دایر مینماید.  

کمیته های یاد شده جهت تطبیق این تفاهمنامه تشکیل گردیده است.