ملاقات رئیس جدید UNODC در افغانستان با سرپرست وزارت عدلیه

آقای اندری اویتسیان رئیس جدید UNODC در افغانستان روز سه شنبه مورخ 2/10/1393 با قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات تعارفی نمود.

هدف ازین ملاقات را معرفی رئیس جدید UNODC با سرپرست با وزارت عدلیه تشکیل میداد.

آقای اندری اویتسیان قبلاً برای مدت پنج سال به حیث سفیر فدراسیون روسیه در کابل ایفای وظیفه نموده است.

ابتدا رئیس جدید UNODC از روابط حسنه و نزدیکی که دفتر UNODC با وزارت عدلیه دارد ابراز خرسندی نموده فرمود: بسیار زیاد خرسند هستم ازینکه UNODC رابطه بسیار حسنه و نزدیکی با وزارت عدلیه دارد و چندین پروژه مختلف را با همکاری وزارت عدلیه موفقانه تطبیق نموده است و ماهم آماده هستیم تا در عرصه های مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با فساد اداری، محابس، عدالت جزائی و سایر موضوعات که ارتباط با ماموریت ما در افغانستان دارد، همکاری های خود را با حکومت افغانستان و وزارت عدلیه ادامه بدهیم. و به شما اطمینان میدهیم که UNODC به عنوان یک همکار و دوست نزدیک در کنار شما بوده و آنچه را که شما لازم میدانید که UNODC با شما همکاری داشته باشد در خدمت شما قرار خواهیم داد.

بعداً سرپرست وزارت عدلیه وظیفه جدید را به رئیس  UNODCتبریک گفته فرمود: بسیار جای مسرت است که شخصی به عنوان رئیس ساحوی UNODC انتخاب شده که پنج سال تجربه در افغانستان داشته و از شرایط و اوضاع افغانستان به خوبی آگاه است.  

وی همچنان از روابط بسیار خوبی که دفتر UNODC در طول 13 سال با وزارت عدلیه داشته و همکاری های صادقانه شان در قسمت ساختار محابس، تدوین قانون و مقرره محابس، تدوین قوانین مرکز اصلاح و تربیت اطفال، تدوین قانون اجراآت جزائی و تدوین کود جزاء که فعلاً در دست اجرا است، ابراز قدردانی و تشکری نموده و خواهان ادامه همکاری های شان در بخش قوانین خصوصاً قوانین جزائی، ارتقای ظرفیت کارمندان مسلکی وزارت عدلیه و مراکز اصلاح و تربیت اطفال شده ابراز امیدواری نمود که این کمک ها همچنان ادامه یابد.

در اخیر رئیس جدید UNODC کمک و همکاری های بیشتر را با وزارت عدلیه وعده نمود.