تدویر ورکشاپ سه روزه انکشاف پالیسی و معرفی استراتیژی پنج ساله وزارت عدلیه

ریاست پالیسی و پلان وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان به کمک و همکاری دفتر محترم (JSSP) ورکشاپ سه روزۀ را تحت عنوان (ورکشاپ انکشاف پالیسی و معرفی استراتیژی پنج ساله وزارت عدلیه) از تاریخ 23 الی 25 قوس 1393 در هوتل صافی لاند مارک شهر کابل دایر نمود.

درین ورکشاپ قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه، سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه، رحیم الله مجددی رئیس دفتر (JSSP)، روسای مرکزی وزارت عدلیه و روسای عدلیه 33 ولایت افغانستان اشتراک نموده بودند.

ابتدا قانونوال سید یوسف حلیم سرپرست وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده فرمود: جهت پیشرفت سالم یک اداره، مدیریت و تنظیم بهتر امور آن، داشتن پالیسی و استراتیژی یک اصل مهم است.

هیچ ادارۀ نمی تواند بدون داشتن یک پالیسی و استراتیژی مناسب پیشرفت خوبی داشته باشد. تدوین پالیسی ها یک جهت مساله است ولی تطبیق آن موضوع مهمتر از تدوین است.

وی اضافه نمود که در تدوین پالیسی ها مسوولین ادارات ذیربط که همه روزه با اجرای آن سروکار دارند نقش اساسی و محوری دارند ولی در مرحله تطبیق پالیسی ها و استراتیژی ها یک وظیفه دیگر هم به آن علاوه میگردد که آن مساله نظارت از تطبیق پالیسی ها است. اگر پالیسی ها تدوین شوند ولی تطبیق نشود و یا از تطبیق آن نظارت نشود، زحمات را که اداره برای تدوین آن کشیده نتیجه مطلوب را از آن بدست نخواهد آورد.

وی روسای عدلیه ولایات را خطاب قرار داده فرمود: دانش و تجربۀ را که در طول چندین سال درین اداره آموختین در تدوین پالیسی، وزارت عدلیه را کمک بسیار موثر می کند و از آنها خواست تا نظریات شانرا جهت تکمیل و غنامندی بیشتر طرح پالیسی وزارت عدلیه شریک سازند تا در تطبیق آن با مشکل مواجه نشوند.

بعداً آقای رحیم الله مجددی رئیس دفتر(JSSP) پیرامون اهمیت پالیسی و استراتیژی در یک اداره صحبت نموده و از همکاری های که با سکتور عدلی افغانستان خصوصاً وزارت عدلیه داشتند یاد آوری نمود.

وی همچنان ازینکه فرصتی میسر شد تا در تدویر این ورکشاپ با وزارت عدلیه همکار باشد ابراز خرسندی نموده و اظهار امیدواری نمود که این ورکشاپ یک ورکشاپ مثمر و مفید برای همه باشد.

در سه روز ورکشاپ استراتیژی پنج ساله وزارت عدلیه به معرفی گرفته شده و کار های گروپی جهت انکشاف طرح پالیسی وزارت عدلیه انجام شد.

در اخیر برای اشتراک کنندگان این ورکشاپ تصدیق نامه ها توزیع گردید.