سنگ تهداب تعمیر مرکزی وزارت عدلیه گذاشته شد

سنگ تهداب تعمیر مرکزی وزارت عدلیه روز یکشنبه مورخ 25/8/1393 توسط قانونپوه محمد سرور "دانش" معاون دوم ریاست دولت جمهوری اسلامی افغانستان در ساحه دارالامان شهر کابل گذاشته شد.

درین محفل قانونپوه محمد سرور "دانش" معاون دوم رئیس جمهور، قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه، معین اداری و رؤسای وزارت عدلیه، سرپرست وزارت انکشاف شهری، معاون کمیسیون عدلی و قضایی ولسی جرگه، والی کابل و نمایندگان ستره محکمه و لوی څارنوالی، رئیس شرکت ساختمانی مقدس کوثر و جمعی از مهمانان اشتراک نموده بودند.

ابتدا سرپرست وزارت عدلیه ضمن ابراز خوش آمدید به حاضرین مجلس در رابطه به موضوع معلومات داده فرمود: تعمیر مرکزی وزارت عدلیه در ساحه 25 جریب زمین که قبلا مربوط به موزیم ملی اردو بود اعمار خواهد شد و این تعمیر دارای دوبخش است. بخش اول آن مربوط به دفاتر اداری میشود که در 5 منزل و دارای 258 اتاق بوده که کار اعمار آن در 26 سنبله 1393 آغاز شده و در ظرف سه سال تکمیل خواهد شد. بخش دوم این تعمیر شامل کودکستان، طعام خانه، تالار سخنرانی، مهمانخانه، مسجد شریف، ورکشاپ و کار های ساحوی می باشد که کار اعمار آن بعد از سه سال آغاز خواهد شد.

وی همچنان فرمود: پول ساخت این تعمیر که در حدود 4.9 میلیون دالر میشود از طرف بانک جهانی دراختیار وزارت عدلیه گذاشته شده و کار ساخت آنرا شرکت ساختمانی مقدس کوثر که در داوطلبی برنده شده به عهده خواهد داشت.

سرپرست وزارت عدلیه از شرکت ساختمانی مقدس کوثر خواست که پروژه سپرده شده را با کیفیت عالی و مطابق آنچه که در شرطنامه پیشبینی شده و مطابق به تعهدات که به وزارت عدلیه سپرده اند به وقت و زمان آن اکمال نمایند. وی همچنان وعده سپرد که مطابق به تعهدات سپرده شده وزارت عدلیه هم حواله های پولی و پروسه های تدارکاتی را در وقت و زمان معین اش اجرا نموده و از هیچ گونه سعی و همکاری دریغ نخواهد ورزید.  

بعدا قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم ریاست دولت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اظهار خرسندی از اشتراک درین محفل فرمود: بدون شک یکی از چالش های اصلی در سکتور عدلی و قضایی افغانستان کمبود ظرفیت های فزیکی است ولی در کنار ارتقای ظرفیت های فزیکی به ارتقای ظرفیت های مسلکی بیشتر نیاز داریم چون مشکل ظرفیت های فزیکی را با استفاده از تعمیرات کرائی و اجاره ای حل کرده میتوانیم ولی اگر ظرفیت های مسلکی ما پایین باشد باز به هیچ صورت نمی توانیم وظایف و صلاحیت های قانونی خود را انجام دهیم. چیزی که امروز هم دولت و هم مردم افغانستان انتظار دارند این است که در نهاد های سکتور عدلی و قضایی ظرفیت های مسلکی ارتقا پیدا کند مخصوصاً در وزارت عدلیه که بخش های مسلکی بسیار مهمی دارد که در ارائه خدمات عدلی تاثیری بسزایی دارند.

وی همچنان فرمود: نکته دیگر که امروز در اولویت های کاری دولت قرار دارد مبارزه با فساد است که واقعاً به عنوان یک پدیده شوم و منفی بدنه دولت و حکومت را از درون پوسانده و حکومت جدید تعهد سپرده که یکی از اولویت های اصلی او مبارزه با فساد خواهد بود که درین عرصه نهاد های سکتور عدلی و قضایی ما نقش اول را می تواند داشته باشد.

در اخیر رئیس شرکت ساختمانی مقدس کوثر صحبت نموده و وعده سپرد که این پروژه را مطابق قرارداد و شرطنامه با کیفیت عالی و به وقت آن به اکمال خواهد رساند.