تدویر مراسم اختتامیه برنامه آموزشی آموزش آموزگاران

سازمان بین المللی انکشاف حقوق روز چهارشنبه مورخ 14/8/1393 مراسمی را جهت اختتام برنامه آموزشی آموزش آموزگاران ( تحقیق و پژوهش حقوقی – تهیه و طی مراحل اسناد تقنینی ) در صالون درسی وزارت عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان دایر نمود.

این برنامه آموزشی برای پنج روز از طرف سازمان بین المللی انکشاف حقوق برای کارمندان ریاست تقنین وزارت عدلیه در رابطه به چگونگی تهیه و طی مراحل اسناد تقنینی دایر گردیده بود.

ابتدا قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده فرمود: بسیار خوشحال هستم که امروز برنامه آموزشی شما موفقانه به پایان رسید و شما چیز های را در مورد شیوه قانونگذاری آموختید و این توانائی را کسب نمودید که آموخته های تانرا با دیگر همکاران تان در وزارت عدلیه و کارمندان سایر ادارات که در بخش قانونگذاری مصروف هستند شریک سازید.

وی همچنان از سازمان بین المللی انکشاف حقوق جهت راه اندازی این برنامه آموزشی اظهار سپاس و قدردانی نموده و خواهان همکاری های بیشتر شان با وزارت عدلیه گردید.

بعدا خانم یوهانا ولینیوس رئیسه سازمان بین المللی انکشاف حقوق (آیدلو) سپری نمودن موفقانه این برنامه آموزشی را به اشتراک کنندگان آن تبریک گفته و قوانین را که به شکل درست تسوید شده باشد، ستون فقرات حاکمیت قانون و تامین عدالت در یک کشور دانست.

وی همچنان فرمود که تنها در صورتیکه قانون به طریق درست تسوید شده باشد و کدر های مسلکی در راس امور وجود داشته باشد، حاکمیت قانون و تامین عدالت در جامعه برقرار خواهد بود.

خانم یوهانا ضمن قدردانی از همکاری های وزارت عدلیه فرمود که سازمان بین المللی انکشاف حقوق اداره است که اصل هدف و مسولیت کاریش حاکمیت قانون و تامین عدالت می باشد و از سال 2002 به این طرف در افغانستان فعالیت نموده و با سستم عدلی و قضایی افغانستان کمک و همکاری می نماید که درین مدت وزارت عدلیه نزدیکترین همکار ما در افغانستان بوده است.

وی همچنان وعده سپرد که به همکاری هایشان با وزارت عدلیه همچنان ادامه خواهد داد.

سپس دکتور محمد جلالی مشاور بین المللی آیدلو و ترینر این برنامه پیرامون موضوع صحبت نموده و در اخیر قانونمل عبدالمجید غنی زاده سرپرست ریاست تقنین به نمایندگی از اشتراک کنندگان این برنامه آموزشی از سازمان بین المللی انکشاف حقوق اظهار سپاس و قدردانی نمود و محفل با اعطای تصدیق نامه ها برای اشتراک کنندگان به پایان رسید.