تدویر برنامه بازنگری پلان عمل سفارشات

واحد حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه روز یکشنبه مورخ 27/7/1393 برنامه ای را جهت بازنگری پلان عمل سفارشات در تالار کنفرانس های این وزارت دایر نمود.

درین برنامه سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جمعی از نمایندگان ادارات ذیربط اشتراک نموده بودند.

ابتداء معین اداری وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده فرمود که دولت جمهوری اسلامی افغانستان تا اکنون به هفت کنوانسیون بین المللی حقوق بشر الحاق نموده که الحاق به این کنوانسیون ها در ضمن داشتن بعضی مزایا بعضی مکلفیت ها را نیز برای دولت ها به دنبال دارد.

وی همچنان فرمود که افغانستان بعد از ارائه گزارش از تطبیق این کنوانسیون ها یک تعداد سفارشات را از جانب کمیته ناظر سازمان ملل دریافت نمود که براساس آن واحد حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه به همکاری ادارات ذیربط پلان عمل سفارشات را تهیه نمود و هدف از جلسه امروز هم بازنگری این پلان عمل سفارشات با توجه به سفارشات تطبیق شده و سفارشات جدید میباشد.

وی از اداره واحد حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه و نمایندگان ادارات ذیربط خواست در مورد سفارشات که در افغانستان جنبه تطبیقی ندارد یک راه حل قانونی پیدا نمایند تا در زمان گزارش دهی به مشکل مواجه نشده و هم از تکرار این سفارشات جلوگیری به عمل آید.

بعداً عبدالوحید هدایت مسوول اداره حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده و سپس پلان عمل سفارشات مورد بررسی قرار گرفت.

در اخیر اشتراک کنندگان نظریات پیشنهادی شانرا پیرامون شاخص های پلان عمل سفارشات در جلسه ارائه نمودند.