ملاقات رئیس کشوری (UNDP) با سرپرست وزارت عدلیه

خانم مارتا رئیس کشوری (UNDP) روز چهارشنبه مورخ 23/7/1393 با قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش دیدار و ملاقات نمود.  

خانم مارتا ضمن تبریکی به مناسبت تشکیل حکومت وحدت ملی فرمود که ما روی ساختن پلان سال 2015 خود کار را آغاز کردیم و میخواهیم که برنامه های خود را بر اساس برنامه های دارای اولویت در سکتور عدلی و قضایی عیار سازیم. و از سرپرست وزارت عدلیه خواست تا اولویت های وزارت عدلیه را با ایشان شریک سازند تا در پلان سال 2015 شان در نظر گرفته شود.

سرپرست وزارت عدلیه ضمن قدردانی از کمک های (UNDP) با وزارت عدلیه فرمود که فعلاً مبارزه با فساد، ارتقای ظرفیت کارمندان مسلکی وزارت عدلیه و انکشاف بورد ترجمه وزارت عدلیه در اولویت کاری ما قرار دارد. گرچه در بورد ترجمه چند نفری از طرف (UNDP) استخدام شده اما از نگاه کمیت و کیفیت به هیچ وجه بسنده نیست و از اداره (UNDP) در زمینه خواهان همکاری های بیشتر گردید.

وی همچنان فرمود که اولویت های دیگر را بعد از تائید رئیس جمهور با ایشان شریک خواهد ساخت.

 خانم مارتا فرمود که مبارزه با فساد و ظرفیت سازی با استراتیژی ما همخوانی داشته و در اولویت های برنامه ما و جامعه جهانی هم قرار دارد. اما بورد ترجمه وزارت عدلیه چون نیاز به بودیجه بیشتر دارد تا جائیکه در توان ما است همکاری خواهیم کرد.

در اخیر خانم مارتا فرمود که اولویت های وزارت عدلیه را در پلا ن خود در نظر گرفته و با دونر ها در میان میگذاریم تا در قسمت بودیجه آن با ما همکاری نمایند.