اهدای کمک های سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) به وزارت عدلیه

سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) یک تعداد وسایل و تجهیزات را به وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان اهدا نمود.

در محفلی که به همین مناسبت روز یک شنبه مورخ 2/6/1393 در مقر این وزارت دایر گردیده بود، سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه، خانم یوهانا رئیس بخش پروژه هالند سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) و هیئت همراه شان و نجیب الله جامی رئیس منابع بشری وزارت عدلیه اشتراک نموده بودند.

به اساس تفاهمنامۀ بین وزارت عدلیه و سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO)، این سازمان یک یک نفر را از ریاست های عدلیه 33 ولایت افغانستان به حیث آموزگار حقوقی تربیه نموده تا این افراد بتوانند برنامه های آموزشی را در ولایات شان دایر نموده و سایر کارمندان را آموزش دهند.  

جهت برآورده شدن این هدف سازمان بین المللی انکشاف حقوق یک تعداد وسایل و تجهیزات را نیز برای ریاست های عدلیه هشت ولایت افغانستان که شامل ولایات ننگرهار، کندز، سمنگان، غور، دایکندی، هلمند، پکتیکا و سرپل می باشند، اهدا نمود.

وسایل اهدا شده شامل 8 پایه کمپیوتر لب تاپ، 8 عدد بکس کمپیوتر، 8 عدد موس کمپیوتر، 8 پایه پرینتر سیاه و سفید، 40 قوطی رنگ پرینتر، 8 پایه پروجیکتور، 8 عدد اسکرین برای پروجیکتور، 8 عدد پایه پروجیکتور، 8 عدد سلاید چینجر، 8 پایه استپلر کلان، 8 عدد سه ساکته، 16 تخته فلیپ چارت، 120 پایه چوکی، 64 پایه میز و سایر قرطاسیه باب میباشد.

معین وزارت عدلیه ضمن قدردانی از کمک های (IDLO) با وزارت عدلیه فرمود که سطح تحصیلی اکثر کارمندان ما در ولایات پایینتر از لیسانس میباشد و نیاز است تا سطح تحصیلی آنها ارتقاء یابد و از سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) خواست تا زمینه تحصیل آنها را به سویه لیسانس و ماستری  در داخل و یا خارج از کشور فراهم سازند.

در اخیر معین وزارت عدلیه از سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) خواهان همکاری های بیشتر با وزارت عدلیه خصوصاً در بخش تحقیقات علمی حقوقی ریاست تقنین گردیده و از آنها خواست تا کتابخانه ریاست تقنین را بیشتر تجهیز نموده و با چند کتابخانه معتبر دنیا از طریق انترنت وصل نمایند تا در موقع ضرورت کارمندان ریاست تقنین بتوانند تحقیق نموده و حل مشکل نمایند. خانم یوهانا رئیس بخش پروژه هالند سازمان بین المللی انکشاف حقوق (IDLO) در زمینه وعده همکاری نمود.