ملاقات سرپرست وزارت عدلیه با معاون سفیر آلمان در افغانستان

قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز سه شنبه مورخ 13/3/1393 آقای اولیور اوکزا معاون سفیر جمهوری فدرال آلمان در افغانستان، خانم کترینا بریگ کنسل مسایل حقوقی، حقوق بشر و حاکمیت قانون سفارت کبرای آلمان در افغانستان و شبیر احمد کامه وال رئیس بنیاد بین المللی حقوق افغانستان (ILFA) را به حضور پذیرفته و با ایشان ملاقات نمود.

درین دیدار طرفین در مورد انتقال تدریجی تشکیلات (ILFA) به دولت افغانستان بحث و گفتگو نمودند.

بنیاد بین المللی حقوق افغانستان (ILFA) در 13 ولایت افغانستان نمایندگی دارد و بنابه پایان یافتن پروژه شان میخواهند تشکیلات شانرا به دولت افغانستان انتقال داده و با وزارت عدلیه ادغام نمایند. آغاز این برنامه به شکل امتحانی از ولایت دایکندی شروع خواهد شد. این بنیاد فعلا در ولایت دایکندی شش نفر کارمند دارد که نظر به موافقه قبلی به بانک جهانی معرفی خواهند شد تا معاش شان از طرف آن بانک پرداخته شود.

معاون سفیر آلمان تعهدش را نسبت به تعهدات آلمان در رابطه به حاکمیت قانون در افغانستان اعلام نموده فرمود که حاکمیت قانون در افغانستان در اولویت کاری شان قرار داشته وهمکاری های شان درین راستا همچنان ادامه خواهد یافت.

وی اضافه نمود که کشور آلمان قبلا کمک های خود را از طریق GTZ انجام میداد که بعدا به GIZ تبدیل گردید وGIZبرنامه های حقوقی خود را از طریق برنامه ماکس پلان و موسسه حمیده برمکی در سکتور عدلی و قضایی افغانستان اجرا می نماید.

وی همچنان فرمود که کشور آلمان 12 میلیون یورو را که معادل 15 میلیون دالر میشود به حاکمیت قانون در افغانستان اختصاص داده است.

معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه به روابط گذشته و نیک کشور آلمان و افغانستان اشاره نموده و از کمک های این کشور به دولت افغانستان اظهار سپاس و قدردانی نمود.

وی اضافه نمود که کمک های کشور آلمان در سکتور عدلی و قضایی افغانستان خصوصاً در ساختن قانون اجراآت جزائی و سایر ساحات بسیار موثر و چشمگیر بوده است.

در اخیر سرپرست وزارت عدلیه از کشور آلمان خواهان کمک های بیشتر شان با سکتور عدلی و قضایی افغانستان گردید.