محمد قاسم حلیمی، معین مسلکی وزارت عدلیه ج.ا.ا، با خانم عادل خدور، رییس عمومی یونیسف و خانم تاتانا کولن، رییس بخش محافظت از اطفال این اداره، دیدار و گفت‌وگو نمود.

29 حمل 1397

در این دیدار، دو طرف در مورد مراکز اصلاح و تربیت اطفال و قانون محافظت از حقوق اطفال، بحث و تبادل نظر نموده و بر همآهنگی بیشتر بین وزارت عدلیه و اداره یونیسف تأکید نمودند.

معین مسلکی وزارت عدلیه از همکاری‌های مالی و تخنیکی اداره یونیسف با این وزارت خصوصاً در قسمت بازسازی و ترمیم دو تعمیر مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل و تهیۀ وسایل مورد نیاز اطفال در زندان بگرام، ابراز سپاس و قدردانی نموده و خواهان همکاری‌های بیشترشان با این وزارت گردید. 

آقای حلیمی در مورد قانون محافظت از حقوق اطفال گفت: این قانون هفته گذشته در پارلمان مورد بحث قرار گرفت و امید است که در هفته آینده مورد تصویب قرار گیرد. وی وعده نمود که این قانون بعد از توشیح رییس جمهور به زودترین فرصت در جریده رسمی نشر خواهد شد. وی افزود که به منظور حفاظت و تامین حقوق اطفال، ادارات ذیربط باید در پالیسی‌ها و استراتژی‌های‌شان تمام موارد قانون محافظت از حقوق اطفال را در نظر داشته باشند.

معین وزارت عدلیه گفت: به منظور محافظت بهتر و تامین حقوق اطفال، یک نشست در سطح معینان برگزار گردد تا به مشکلات آنها رسیدگی گردد. وی از رییس عمومی یونیسف خواست تا زمینه سفرهای تحقیقاتی را برای کارمندان مسلکی ریاست عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال فراهم سازند.   

در پایان، رییس بخش محافظت از اطفال یونیسف، همکاری‌های بیشتر را با سکتور عدلی و قضایی و خصوصاً وزارت عدلیه وعده نمود.