جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا با خانم تاتاناکولن، رییس بخش محافظت از اطفال یونیسف در افغانستان و هیئت همراه‌شان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

24 دلو 1396

در این دیدار دو طرف پیرامون اعمارمراکز اصلاح و تربیت اطفال، قانون حمایت حقوق اطفال، مساعدت‌های حقوقی و سفرهای خارجی مطالعاتی برای کارکنان تقنین و مراکز اصلاح، بحث و گفت‌وگو نمودند.

وزیر عدلیه گفت که حکومت ج.ا.ا، در قسمت محافظت و تأمین حقوق اطفال بسیار جدی می‌باشد، اما متأسفانه به سبب نبود تعمیرهای کافی معیاری، وضعیت اطفال زیادهم بهبود نیافته است. وی همچنان گفت که در ولایات بغلان، جوزجان، سرپل، کندز، لوگر، غور، پکتیا، لغمان، کاپیسا، زابل، دایکندی، بادغیس و ارزگان برای اعمار تعمیر مراکز اصلاح و تربیت اطفال، زمین دولتی موجود است. وی از اداره یونیسف خواست تا وزارت عدلیه را در زمینه همکاری نمایند. 

وزیر عدلیه در مورد قانون حمایت حقوق اطفال گفت که کمیته‌های ولسی جرگه در مورد قانون حمایت حقوق اطفال بحث نموده اند و وزارت عدلیه،طی مراحل این قانون را در اولویت قرار داده و در پارلمان برای تایید مجلسین پیگیری خواهد کرد.

وزیر عدلیه از همکاری‌های اداره یونیسف با این وزارت ابراز سپاس و قدردانی نموده و خواهان همکاری‌های بیشترشان در زمینه استخدام مساعدین حقوقی،روانشناسان، علمای ورزیده و تهیۀ امبولانس برای مراکز اصلاح گردید. 

در پایان، رییس بخش محافظت از اطفال یونیسف، در راستای برآورده شدن خواسته‌های وزارت عدلیه وعده همکاری‌نمود.