تدویر کنفرانس دسترسی به موقع مظنون و متهم به وکیل مدافع

بنیاد بین المللی حقوقی افغانستان ( ILFA ) روز یک شنبه مورخ 11/3/1393 کنفرانسی را تحت عنوان کنفرانس دسترسی به موقع مظنون و متهم به وکیل مدافع در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه دایر نمود.
درین کنفرانس قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، شبیر احمد رئیس بنیاد بین المللی حقوقی افغانستان، خانم جینفر رئیس اجرایوی بنیاد بین المللی حقوقی و نمایندگان دفتر یوناما، وزارت خانه ها و ادارات ذیربط اشتراک نموده بودند.
ابتدا معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه پیرامون موضوع صحبت نموده و تدویر چنین کنفرانس ها را جهت تحکیم قانون و تامین عدالت مثبت و مفید دانست. سپس شبیر احمد رئیس بنیاد بین المللی حقوقی افغانستان بنیاد متذکره را معرفی نموده وبعداً پرزینتشن را که در مورد پروژه امتحانی دسترسی به موقع مظنون و متهم به وکیل مدافع در ولایات کندهار و هلمند، هدف پروژه، پیشرفت ها و اهداف آینده آن، در نظر گرفته شده بود ارائه نمود.
بعداً نماینده محترم وزارت داخله پیرامون هماهنگی پولیس با بنیاد بین المللی حقوقی افغانستان در پروژه امتحانی دسترسی به موقع مظنون و متهم به وکیل مدافع، نظارت ابتدایی و نتایج آن، پلانگذاری آینده و در صورت امکان پیاده نمودن این پروژه در سراسر افغانستان به طور مفصل صحبت نمود.
در اخیر خانم جینفر رئیس اجرایوی بنیاد بین المللی حقوقی و نماینده محترم یوناما به ترتیب پیرامون موضوع صحبت نموده و به سوالات اشتراک کنندگان از طرف مسوولین مربوطه پاسخ ارائه گردید.
بنیاد بین المللی حقوقی افغانستان ( ILFA ) در سال 1382 در کابل به فعالیت آغاز نموده و در راستای ارائه مساعدت های حقوقی به مظنونین و متهمین بی بضاعت در افغانستان فعالیت می نماید که از آغاز فعالیت تا حال بیشتر از 27000 قضایای جنائی موکلین بی بضاعت را در 19 ولایت تحت مساعدت های حقوقی خویش قرار داده است.